ادامه سانسور دونالد ترامپ در گوگل

حدود ۴۴ درصد گوشی‌های تلفنی که در آمریکا استفاده می‌شود، با سیستم عامل «اندروید» کار می‌کند و کاربران آنها نمی‌‌توانند به شبکه اجتماعی «تروث‌ سوشیال» ترامپ دسترسی داشته باشند

بعد از یورش به ساختمان کنگره، حساب‌های کاربری رئيس‌جمهوری سابق آمریکا در شبکه‌های اجتماعی بسته شد - Chris DELMAS / AFP

یک هفته بعد از آن که دوین نونز، مدیر اجرای شبکه اجتماعی «تروث‌ سوشال»، متعلق به دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوی سابق آمریکا، اعلام کرد نسخه «اندروید» این برنامک (اپلیکیشن) آماده است، سخنگوی شرکت فناوری گوگل گفت، نکته‌هایی‌ درباره چگونگی «تعدیل محتوا» مانع از تایید نهایی و ارائه این برنامه روی گوشی‌های اندروید است.

سخنگوی گوگل روز سه‌شنبه گفت، برخورداری از یک سامانه موثر تعدیل و اصلاح محتوای تولید شده، پیش‌شرط گوگل برای قرار دادن هر برنامه‌ای روی «گوگل‌پلی» است.

مسئولان گوگل گفتند، درباره ممنوعیت محتوای مربوط به «تهدیدهای فیزیکی» و «تحریک کاربران به خشونت» در رسانه اجتماعی ترامپ نگرانی دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سال گذشته، بعد از یورش به ساختمان کنگره، حساب‌های کاربری رئيس‌جمهوری سابق آمریکا در ایالات متحده بسته شد.

شرکت فناوری گوگل در آن زمان اپلیکیشن «پارلر»، شبکه اجتماعی محبوب محافظه‌کاران آمریکا و حامیان ترامپ را نیز از روی «گوگل‌پلی» حذف کرد.

برآورد می‌شود ۴۴ درصد گوشی‌های تلفن هوشمندی که در ایالات متحده استفاده می‌شود، با سیستم عامل «اندروید» کار می‌کند. بنابراین کاربران این گوشی‌ها همچنان نمی‌‌توانند به شبکه اجتماعی «تروث‌ سوشیال» ترامپ دسترسی داشته باشند.

بیشتر از جهان