دونالد ترامپ: اف‌بی‌آی به اقامتگاهم در مارالاگو یورش برد

رییس‌جمهوری پیشین آمریکا گفت، چنین تعرضی تنها در کشورهای جهان سوم ناکارآمد اتفاق می‌افتد

دونالد ترامپ می‌گوید ماموران اف‌بی‌آی گاوصندوق او را نیز باز کرده‌اند-AFP

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری پیشین آمریکا در بیانیه‌ای از یورش اف‌بی‌آی به اقامتگاهش در مارالاگو خبر داد.

در این بیانیه آمده است: «خانه زیبای من، مارالاگو در پالم‌بیچ هم اکنون تحت یورش و تسخیر تیم بزرگی از ماموران اف‌بی‌آی قرار دارد.» او گفت که پس از همکاری با سازمان‌های دولتی،این یورش از پیش اعلام نشده به خانه‌ام غیرضروری و نامناسب بود.

این اقدام درحالی انجام شده است که گفته می‌شود دونالد ترامپ خود را برای اعلام نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آماده می‌کند.

ترامپ گفت: این اقدام استفاده از سیستم قضایی به عنوان سلاح و حمله دمکرات‌های چپ رادیکال است که نمی‌خواهند من در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ شرکت کنم.

به گزارش سی‌ان‌ان، دفتر ترامپ و وسایل شخصی‌اش در کانون توجه ماموران پلیس فدرال آمریکا قرار داشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رییس‌جمهوری پیشین آمریکا در گفت‌و‌گو با سی‌ان‌ان حضور از پیش اعلام نشده اف‌بی‌آی در خانه‌اش را تایید کرد، اما نگفت که دلیل ورود ماموران به خانه‌اش در سواحل فلوریدا چه بوده است.

ترامپ گفت که ماموران گاوصندوق او را نیز باز کرده‌اند. به گفته او چنین تعرضی تنها در کشورهای جهان سوم و ناکارآمد اتفاق می‌افتد اما آمریکا هم اکنون در رده این کشورها قرار گرفته و دچار فساد است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که یورش اف‌بی‌آی به اقامتگاه ترامپ اول دوشنبه انجام شده است و در آن زمان ترامپ در فلوریدا حضور نداشته است.

رییس‌جمهوری پیشین آمریکا این اقدام پلیس فدرال آمریکا را با واترگیت و نفوذ ماموران به کمیته ملی دمکرات‌ها مقایسه کرد و پرسید: چه تفاوتی وجود دارد؟ این‌بار دمکرا‌ت‌ها به خانه چهل‌و‌پنجمین رییس‌جمهوری آمریکا حمله کرده‌اند.

وزارت دادگستری آمریکا و کاخ سفید به درخواست سی‌ان‌ان برای توضیح در این زمینه پاسخ نداده‌اند.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که وزارت دادگستری آمریکا در حال بررسی انتقال اطلاعات طبقه‌بندی شده به اقامتگاه ترامپ در مارالاگو است. اما روشن نیست که آیا یورش روز دوشنبه اف‌بی‌آی به خانه ترامپ با این موضوع در ارتباط بوده است یا خیر.

بیشتر از جهان