تلسکوپ شناسایی موجودات فضایی دورترین ساخته دست بشر را ردیابی کرد

فضاپیمای وویجر۱ در حال حاضر حدود حدود ۲۳ میلیارد کیلومتر از زمین فاصله دارد

وویجر۱ ناسا در ۵ سپتامبر ۱۹۷۷ پرتاب شد - AFP

یک تلسکوپ رصد بیگانگان فضایی، سیگنال ضعیف و جالب توجهی دریافت کرده است‌ - اما این سیگنال از بیگانگان نیست.

اما در عوض، آرایه تلسکوپ آلن که به‌تازگی بازسازی شده است، روز ۹ ژوییه در کالیفرنیا، سیگنالی از وویجر۱ (Voyager 1)، دورترین شیء ساخته دست انسان، دریافت کرد.

وویجر۱ ناسا که در ۵ سپتامبر ۱۹۷۷ پرتاب شد، در ماموریتش پیش از عبور از مدار نپتون، تصاویر خیره‌کننده‌ای از منظومه شمسی بیرونی تهیه کرد. وویجر با سرعت بیش از ۳۸ هزار مایل در ساعت (بیش از ۶۰ هزار کیلومتر در ساعت) از ما دور شده و به فضای میان ستاره‌ای رفته است: این فضاپیما در حال حاضر حدود ۱۴.۵ میلیارد مایل (حدود ۲۳ میلیارد کیلومتر) از زمین فاصله دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این فاصله بیش از ۱۵۰ برابر فاصله زمین تا خورشید است. با این حال، این کاوشگر دوردست هنوز با «دیپ اسپیس نتورک» مرتب در تماس است، مجموعه‌ای از آنتن‌های دریافت‌کننده امواج در سراسر جهان که ناسا از آن برای حفظ ارتباط با فضاپیما در اعماق فضا استفاده می‌کند.

همچنین ۴۲ بشقاب آنتن آرایه تلسکوپ آلن قادر به تشخیص سیگنال وویجر ۱ و ثبت حدود یک ربع ساعت از داده‌های این کاوشگر فضایی بودند که اطلاعات مربوط به ویژگی‌های «محیط میان‌ستاره‌ای»، فضایی که دور از تاثیر مستقیم و بی‌واسطه الکترومغناطیسی خورشید است، همچنان [به زمین] ارسال می‌کند.

وائل فرح، پژوهشگر پسادکتری در موسسه ستی (Seti)، در اظهارنظر در این زمینه نوشت: «ردیابی وویجر۱، دورترین شی‌ء ساخته دست بشر، با آرایه تلسکوپ آلن بازسازی‌شده، جلوه‌ای عالی از قابلیت‌های این تلسکوپ و نقاط قوت آن است. همچنین نمایانگر سخت‌کوشی چشمگیر تیم ای‌تی‌ای (ATA) از زمان شروع طرح بازسازی آن در سال ۲۰۲۱ است.»

© The Independent

بیشتر از علوم