در اثر انفجاری در کنر چهار طالب کشته و شش طالب دیگر مجروح شدند

طالبان کشته شدن یک طالب را در این حادثه تایید کرده‌اند

انفجاری یک خود رو طالبان را در مرکز استان کنر آماج قرار داد، گفته می شود هدف این انفجار یک مقام محلی طالبان بود عکس از ایندیپندینت فارسی

بامداد یکشنبه، ششم شهریور ۱۴۰۱ (۲۸ اوت)، ساعت هشت و نیم صبح به وقت محلی، یک خودرو طالبان را در استان کنر آماج قرار داد. عبدالله حقانی، فرمانده پلیس طالبان، گفت که یک خودروی طالبان که از شهرستان غازی‌آباد به سوی اسدآباد، مرکز استان کنر، در حرکت بود، در اسدآباد با یک مین کنارجاده برخورد کرده است و ‌در اثر انفجار آن، یک طالب کشته شده است و سه طالب و سه غیرنظامی مجروح شده‌اند.

در همین حال منابعی در تماس با ایندیپندنت فارسی از کشته شدن چهار طالب و زخمی شدن ۱۰ تن در این انفجار خبر می‌دهند و می‌گویند که یک مقام محلی طالبان هدف این انفجار بوده است. به گفته آنان، خودرویی که با مین از پیش جاسازی‌شده در جاده برخورد کرد، گروهی از نظامیان طالبان را حمل می‌کرد که چهار تن از آنان کشته، و شش تن دیگر نیز زخمی شده‌اند. به گفته منابع خبری، انفجار نزدیک چند فروشگاه‌ مواد خوراکی رخ داده است و چهار شهروند غیرنظامی حاضردر محل نیز مجروح شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

منابع خبری می‌گویند که پس از وقوع این انفجار، طالبان چندین غیرنظامی را بازداشت کرده‌اند. پیش از تسلط طالبان بر افغانستان، بیشتر حمله‌های انفجاری و مرگبار به دست افراد طالبان انجام می‌شد.

تاکنون هیچ شخص یا گروهی مسئولیت این انفجار را نپذیرفته است. 

کارشناسان مسایل امنیتی افغانستان، کنر را از استان‌هایی می‌دانند که در یک سال گذشته و پس از تسلط طالبان بر افغانستان، به پایگاه داعش، القاعده، و دیگر گروه‌های تروریستی بدل شده است.

گفته می‌شود که استان کنر مرکز فعالیت «سلفیان» (شاخه خراسان داعش) است. پیش از این، سلفیان به ایندیپندینت فارسی گفته‌اند که بیش از ۲۶۰ تن از اعضای این گروه در یک سال گذشته به دست نیروهای طالبان کشته شده‌اند. سلفیان همچنین طالبان را به قتل شیخ سردار ولی ثاقب، رئیس شورای علمای سلفیان، متهم می‌کنند.

شیخ سردار ولی ثاقب در ۲۳ تیر ۱۴۰۱ در خانه‌اش در کابل، به دست فرد ناشناسی کشته شد.

با آنکه طالبان پس از تسلط یافتن بر افغانستان مدعی شدند که امنیت را در افغانستان تامین کرده‌اند، در یک سال گذشته انفجارهای مرگباری در کشور رخ داده است. طبق آمارهای غیررسمی، در این انفجارها نزدیک به هزار شهروند غیرنظامی جان باخته‌اند و صدها تن دیگر نیز مجروح شده‌اند. مسئولیت چندین انفجار مرگبار را شاخه خراسان داعش پذیرفته است، اما مسئول برخی از انفجارهای دیگر هنوز روشن نشده است.

بیشتر از جهان