انفجار مهیب در کابل، حمله انتحاری به خانه وزیر دفاع

سرپرست وزارت دفاع افغانستان، ساعتی پس از انفجار کابل، در توییتی از سلامتی خود خبر داد

شامگاه سه شنبه، انفجار مهیبی شهر کابل را لرزاند. شواهد اولیه می رساند که انفجار در مرکز شهر کابل و در نزدیکی خانه بسم الله خان سرپرست وزارت دفاع افغانستان رخ داده است.

به گزارش فریدون آژند، گزارشگر ایندیپندنت فارسی در کابل، براساس گزارش ها قرار بود در زمان وقوع انفجار ژنرال بسم الله خان با احمد ولی مسعود برادر احمد شاه مسعود ملاقات داشته است. منابعی به رسانه ها گفته اند که هیچیک از افراد نام برده شده، در محل انفجار نبوده اند، اما تا همین لحظه چهار کشته و شش زخمی به بیمارستان انتقال یافته و امکان افزایش تلفات می‌رود.

برخی کاربران شبکه های اجتماعی در صفحات شان نوشته اند که هدف این انفجار کاروان خودروهای سرپرست وزارت دفاع بوده است.

ژنرال بسم الله محمدی، سرپرست وزارت دفاع افغانستان، ساعتی پس از انفجار کابل، در توییتی از سلامتی خود خبر داد. او نوشت: «نگران نباشید همه چیز خوب است!»

او ساعتی بعد، با انتشار ویدیویی تایید کرد که «تروریست‌های خون‌آشام» به منزلش حمله در کابل حمله کرده‌اند. او گفت در این حمله گزندی ندیده، اما چند تن از محافظانش زخمی شده‌اند.

بنا به آخرین گزارش، چهار مهاجمی که به خانه‌ بسم‌الله محمدی، وزیر دفاع ملی افغانستان حمله کرده ‌بودند با تیراندازی نیروهای امنیتی از پا در آمدند.
معاون سخنگوی وزارت دفاع می‌گوید که وزیر دفاع ملی در صحت و سلامت است و به کسی آسیبی نرسیده است.

پس از انفجار که ناشی از منفجر شدن خود روی مملو از مواد انفجاری بود. صدای تیراندازی در منطقه شنیده شد و در حدود ده دقیقه بعد صدای انفجار دوم نیز به گوش رسید. لحظاتی بعد سومین انفجار نیز از محل حادثه شنیده شد.

به گفته منابع مطلع، محافظان وزیر دفاع افغانستان با مهاجمان درگیر شده و نیروهای ویژه ارتش هم وارد عمل شده اند. 

در حال حاضر صدای آژیر خودرو های پلیس و آمبولانس ها شنیده می شود و صدای پراکنده شلیک نیز از منطقه به گوش می رسد. نیروهای پلیس جاده های اطراف محل انفجار را مسدود کرده و به کسی اجازه نزدیک شدن به محل حادثه را نمی دهند.

تا کنون مقام های دولتی در رابطه به این حادثه اظهار نظری نکرده اند. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت حادثه را به عهده نگرفته است.

ساعتی پیش از این انفجار، اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان، عصر روز سه‌شنبه با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا تلفنی گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش رسانه‌های افغانستان، در این مکالمۀ، دو طرف در خصوص روابط میان دو کشور و تداوم همکاری ایالات متحدۀ امریکا با افغانستان در عرصه های مختلف، بحث و تبادل نظر کردند.

این خبر تکمیل می شود.