یک آخوند: همسرم ۸ سال است برای فرزندآوری مجاهدت می‌کند، ولی یک لوح تقدیر هم به او ندادند

مصطفی کریم‌زاده خواستار آن شده است که باید به همسرش برای فرزندآوری مدرک دانشگاهی تعلق بگیرد

کریم‌زاده: چطور دکترای افتخاری را به یک نفر می‌دهند. شما نمی‌توانید یک لیسانس افتخاری به همسر من بدهید!؟ - عصر ایران

مصطفی کریم‌زاده، طلبه سی و پنج ساله، در گفتگویی اعلام کرد: «همسر من ۸ سال است که دارد مجاهدت می‌کند. شما یک مجاهد را چطور تشویق می‌کنید، او را هم تشویق کنید. حتی یک لوح تقدیر به همسر من داده نشد.»

این طلبه ساکن قم که پنج فرزند دارد، در مورد همسر خود گفت: «یک سال حوزه خواهران درس خواندند و بعد از آن پرونده را انتقال دادند به جامعه الزهرا. در این مدت یک بار فرصت شد که چند واحد را بردارند و توانستند امتحانات را بدهند. این طلبه، مادری است که این همه زحمت می‌کشد. من به مرکز خدمات گفتم که اگر شما دستتان می‌رسد و می‌توانید کاری کنید، در جهت تشویق فرزندآوری و تشویق این مادر، حداقل یک لوح تقدیر بدهید. یک چیزی بنویسید و به او بدهید. چیزی که دلش را خوش کند. این می‌شود حمایت معنوی.»

این آخوند خواستار آن شده است که شورای عالی انقلاب فرهنگی به مادران دارای فرزند با تعداد بالا مدرک افتخاری بدهد تا از فرزندآوری حمایت شود. او که معتقد است همسرش به علت فرزندآوری تحصیل خود را رها کرده است، افزود: «من پیشنهاد دادم که شما بیایید بگویید که ما حداقل مدرک حوزوی سطح ۲ تشویقی را به این خانم می‌دهیم. این مادر برای تربیت فرزند چقدر باید اطلاعات کسب کند!؟ شما می‌توانید بیایید با فرزندان من مصاحبه کنید و عیار تربیت را بسنجید. او که نمی‌خواهد برود فلان شغل را با این مدرک تحصیلی دریافت کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کریم‌زاده که به شدت پیگیر کسب مدرک افتخاری برای همسرش به علت فرزندآوری است، گفت: «چطور دکترای افتخاری را به یک نفر می‌دهند. شما نمی‌توانید یک لیسانس افتخاری به همسر من بدهید!؟ یک مدرک افتخاری است، ولی سرش را بالا می‌گیرد که من اگر زحمت کشیدم، در این کشور به چشم آمد.»

او البته مدعی شده است که دغدغه‌اش برای کشور است و از او دیگر گذشته است که به خواسته‌اش برسد. تبلیغ برای فرزندآوری سال‌هاست در جمهوری اسلامی جدی گرفته می‌شود. از اعمال تبعیض در استخدام نیرو تا تمهیداتی برای سربازی آسان‌تر و امتیاز کنکور برای این افراد در نظر گرفته می‌شود. پیش از این مقامات و روحانیون بسیاری فرزندآوری را به جهاد تشبیه کرده بودند.

محسن‌رضا بشارت، امام جمعه فیروزآباد در این رابطه گفته بود: «نگاه آینده‌‌نگرانه به مسئله مهم جمعیت یک ضرورت بوده و بسیاری از جوانان و میانسالان امروز به زودی آن را خواهند دید، از این رو فرزندآوری یک ضرورت و یک جهاد است.»

رهبر جمهوری اسلامی نیز بارها در سخنرانی‌هایش از اهمیت فرزندآوری صحبت کرده است و جوانان را به ازدواج و فرزندآوری تبلیغ می‌کند. این در حالی است که از جمله به علت شرایط بد اقتصادی ایران، نرخ رشد جمعیت سیری نزولی داشته است.