یک فرمانده سپاه در سوریه کشته شد

خبرگزاری مهر ابوالفضل علیجانی را «مدافع حرم» معرفی کرد که در حال انجام «ماموریت مستشاری» بوده است

در سال‌‌های اخیر همزمان با شدت گرفتن حمله‌های اسراییل به منافع سپاه در سوریه، تعداد فرماندهان کشته شده افزایش یافته است-AFP

خبرگزاری نیمه‌شب دوشنبه از کشته شدن یک فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه خبر داد.

به گزارش مهر، سردار ابوالفضل علیجانی که «مدافع حرم» معرفی شده است از افسران دانشگاه علوم و فنون نیروی زمینی سپاه در اصفهان بوده است. خبرگزاری مهر ادعا می‌کند که او در حال انجام ماموریت مستشاری در سوریه بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جمهوری اسلامی ایران حضور نظامی در سوریه را انکار می‌کند و مدعی است که فرماندهان و نیروهای سپاه در این کشور حضور مستشاری دارند. در سال‌‌های اخیر همزمان با شدت گرفتن حمله‌های اسراییل به منافع سپاه در سوریه، شمار نیروهای سپاه که در این حمله‌ها کشته شده‌اند نیز افزایش یافته است.

تهران معمولا به حمله‌های اسراییل که به روشنی پایگاه‌های سپاه در سوریه را هدف می‌گیرد، واکنش نشان نمی‌دهد و کشته شدگان را «مدافع حرم» معرفی می‌کند. تهران مدعی است آنها در حال حفاظت از حرم زینب، خواهر امام دوم و سوم شیعیان‌اند.

در گزارش مهر دلیل کشته شدن علیجانی اعلام نشده است. شبکه کان اسراییل او را یک فرمانده عالی‌رتبه معرفی کرده است.

ایران اخیرا برای شماری از نیروهای کشته شده در سوریه مراسم خاکسپاری برگزار کرده بود.

بسیاری بر این باورند که بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه بدون حمایت جمهوری اسلامی ایران و روسیه نمی‌توانست در قدرت باقی بماند. او ۱۱ سال پس از آغاز جنگ در سوریه که به کشته شدن صدها هزار نفر و آواره شدن میلیون‌ها نفر منجر شده است، همچنان در قدرت است.

بیشتر از جهان