کشف و خنثی‌سازی بمبی در نزدیکی محل اجرای کنسرت ابی در استکهلم

پلیس هنوز فردی را در این رابطه بازداشت نکرده است

کشف این کیف حاوی مواد منفجره در شبکه‌های اجتماعی فارسی زبان بازتاب‌های کسترده‌ای داشته است. اینستاگرام ابی

پلیس سوئد کیفی حاوی مقادیری مواد منفجره در نزدیکی محل برگزاری جشنواره فرهنگی استکهلم کشف، و مواد منفجره داخل آن را خنثی کرد.  شب گذشته (یکشنبه‌شب، ۲۱ اوت - ۳۰ مرداد ۱۴۰۱) کنسرت خواننده مشهور ایرانی، ابراهیم حامدی (ابی) در آن محل برگزار شده بود.

پلیس اعلام کرده است که این کیف را در پارکی در مرکز شهر استکهلم کشف، و به سرعت دستور تخلیه صد‌ها نفر را از محل کشف این محموله منفجره صادر کرده است. 

در این پارک و اطراف آن گروه‌های مختلف هنری اجرای برنامه داشتند و ابراهیم حامدی (ابی) نیز یکی از هنرمندانی بود که شب گذشته در این محل کنسرت داشت.

پلیس اعلام کرده است که بررسی محتوای این کیف را آغاز کرده است و در تحقیقات خود از فیلم دوربین‌های مداربسته و اظهارات شاهدان عینی نیز استفاده کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا به گزارش‌ها، تاکنون فردی در این زمینه بازداشت نشده است.

نشریه «آفتنبلادت» سوئد نیز در گزارشی از این رویداد نوشت که در داخل این کیف یک بمب با قدرت انفجار بالا  قرار داشته که خنثی شده است.

کشف این کیف حاوی بمب در شبکه‌های اجتماعی فارسی‌زبان به دلیل هم‌زمانی آن با برگزاری کنسرت ابی در این محل، بازتاب‌های فراوانی داشته است.

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی انگشت اتهام را متوجه مقام‌های جمهوری اسلامی ایران و نیروی «قدس» سپاه پاسداران کرده‌اند.

برخی دیگر نیز نوشته‌اند که کشف این کیف حاوی مواد منفجره، می‌تواند در ارتباط با بازداشت و محاکمه حمید نوری باشد که در کشتار‌های دهه ۶۰ نقش موثری داشته است.

به اعتقاد برخی از این کاربران، این اقدام تروریستی می‌تواند پیام مقام‌‌های جمهوری اسلامی ایران به دولت سوئد، در مورد عواقب برگزاری دادگاه نوری باشد.