بازگشت آلبوم‌های عکس خانوادگی

آلبوم عکس یک رویداد یا دوره زمانی خاص، می‌تواند هدیه‌ای معنادار برای اعضای خانواده یا دوستان باشد

آخرین باری که برای چاپ عکس‌های یک مهمانی یا دورهمی خانوادگی به عکاسی رفتید چه زمانی بود؟ برای اغلب ما، سال‌ها است که دنیای آلبوم‌هایی با عکس‌های چاپ‌شده کاغذی به سر آمده است، اما نشانه‌هایی از بازگشت این دفترچه خاطرات مصور به زندگی ما دیده می‌شود.

عکس‌های چاپ‌شده کاغذی، چندین دهه‌ اشیای ارزشمندی بودند و شامل مهم‌ترین وقایع زندگی خانواده‌ها، که به‌دقت در آلبوم‌ها نگه‌داری می‌شدند. تولد، ازدواج، سال نو، و مراسم‌های خاص دیگری، مانند سربازی رفتن نسل‌های پیاپی یک خانواده، در آن حفظ می‌شد و تماشای آلبوم‌های خانوادگی بخش ویژه‌ای از شب‌نشینی‌ها بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این روزها هر‌ یک از ما در گوشی‌های تلفن همراه خود هزاران عکس داریم که تعداد معدودی از آن‌ها را با دنبال‌کنندگان خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذاریم؛ اما چه کسی واقعا تمام ۳۰ هزار عکس موجود در حافظه دوربین یا گوشی موبایل خود را نگاه می‌کند؟

عکس‌های دیجیتال به وضوح مزایایی دارند. آن‌ها به ما این امکان را می‌دهند که بدون در نظر گرفتن اینکه هرکسی کجا زندگی می‌کند، بی‌درنگ خاطراتمان را با هر کسی که می‌خواهیم، به اشتراک بگذاریم. ما قادریم این عکس‌ها را ویرایش و تنظیم کنیم تا از شر مزاحمان حاضر در عکس یا مناظر زشت خلاص شویم.

اما این نیز‌ انکار ناپذیر است که ورق زدن یک آلبوم عکس مملو از خاطرات پراحساس و زیبا، بسیار معنادارتر از بالا و پایین کردن سریع عکس‌های موجود در تلفن است و در قیاس با تماشای آلبوم‌های فیس‌بوک یا تصاویر اینستاگرام، قطعا تاثیر بیشتری بر جا می‌گذارد.

از دست رفتن یا گم شدن آلبوم‌های عکس، سخت‌تر از فایل‌های دیجیتال است.

فناوری مدام درحال‌توسعه و تغییر است، اما آلبوم‌های عکس همیشه، دست‌کم تا زمانی که آن‌ها را نگه‌داریم، با ما خواهند ماند.

وقتی تلفن، تبلت یا لپ‌تاپ خود را تغییر و ارتقا می‌دهیم، احتمال زیادی دارد که عکس‌هایمان نیز همراه با صدها فایل دیگر گم شوند و در فضای ابری، زیر خروارها اطلاعات طبقه‌بندی‌نشده دیگر دفن شوند.

آلبوم عکس؛ هدیه‌ای فراموش‌نشدنی

ایجاد یک آلبوم اختصاص داده‌شده به یک رویداد یا دوره زمانی خاص، می‌تواند هدیه‌ای معنادار برای اعضای خانواده یا دوستان باشد.

درست کردن آلبوم عکس سرگرمی جالبی است که می‌تواند به کودکان شما چیزهای زیادی درباره گذشته، نوع زندگی، و روابط خانوادگی بیاموزد.

تماشای هم‌زمان چندین عکس، به افراد کمک می‌کند تا حس واقعی زمانی که آن عکس‌ها را گرفته‌اند، دوباره تجربه کنند و می‌تواند به انتقال آن‌ها به آن لحظه کمک کند.

کمک به زنده نگه‌داشتن تجارب گذشته، هدیه بسیار گران‌قدر و ارزشمندی است.

آلبوم‌ها به ما کمک می‌کنند تا رشد خود و اطرافیانمان را ببینیم. آلبوم‌های عکس مجله‌های بصری شخصی‌اند که به ما امکان می‌دهند الهام‌بخش و با انگیزه بمانیم، روی آرزوهای جدید کار کنیم، و به سادگی بنشینیم و فکر کنیم که اکنون کجای راه زندگی‌مان قرار داریم و چگونه می‌خواهیم پیش برویم.

بیشتر از زندگی