دو سانحه رانندگی در جنوب شرقی ترکیه دست‌کم ۳۲ کشته به جا گذاشت

یک اتوبوس و یک کامیون در دو استان غازی عینتاب و ماردین ترکیه فاجعه آفریدند

استاندار غازی عینتاب در توییتر نوشت سه آتش‌نشان، دو امدادگر و دو روزنامه‌نگار جزو کشته‌شده‌ها بودند-REUTERS

چند سانحه رانندگی در جنوب شرقی ترکیه به کشته شدن دست‌کم ۳۲ نفر منجر شدند. در یکی از این سوانح، امدادگران در شهر نیزیپ در جنوب استان غازی عینتاب مشغول رسیدگی به زخمی‌ها بودند که اتوبوسی با‌ آن‌ها برخورد کرد. داوود گل، استاندار غازی عینتاب، گفت برخورد این اتوبوس به کشته شدن ۱۶ نفر منجر شد که برخی از آن‌ها امدادگر و روزنامه‌نگار بودند. بیست نفر دیگر نیز زخمی شدند و تحت مداوا قرار دارند.

داوود گل که از صحنه حادثه در جاده‌ای در شرق غازی عینتاب صحبت می‌کرد، گفت: «حوالی ساعت ۱۰:۴۵ صبح یک اتوبوس مسافربری این‌جا تصادف کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او افزود: «وقتی آتش‌نشانی، گروه‌های پزشکی و سایر همکاران مشغول رسیدگی بودند، اتوبوس دیگری در فاصله ۲۰۰ متری از آن‌ها تصادف کرد. اتوبوس دوم به به امدادگران زد و باعث زخمی شدن افراد حاضر در محل شد.»

استاندار غازی عینتاب در توییتر نوشت سه آتش‌نشان، دو امدادگر و دو روزنامه‌نگار جزو کشته‌شده‌ها بودند. عکس‌هایی که رسانه‌های ترکیه منتشر کرده‌اند آمبولانسی را نشان می‌دهد که به‌شدت تخریب شده است.

اتفاقی مشابه نیز حدود ۲۵۰ کیلومتر دورتر در ناحیه دریکِ استان ماردین رخ داد. امدادگران مشغول رسیدگی به سانحه‌ای دیگر بودند که کامیونی به‌ آن‌ها برخورد کرد. فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه، گفت در این سانحه نیز ۱۶ نفر کشته و ۲۹ نفر زخمی شدند و حال هشت نفر از زخمی‌ها وخیم است. کوجا در توییتی توضیح داد که از کار افتادن ترمزهای کامیون دلیل این تصادف بوده است. به گزارش خبرگزاری آناتولی، در تصادف اول سه خودرو با یکدیگر برخورد کرده بودند و امدادگران برای رسیدگی به سانحه، به محل اعزام شده بودند.

هیچ گزارشی در مورد ارتباط احتمالی این دو سانحه منتشر نشده است. بکیر بوزداغ، وزیر دادگستری، اعلام کرد این مسئله در دست تحقیق و بررسی است.

بیشتر از جهان