استقلال به ستارگانش متکی است یا به افکار سا پینتو؟

خریدهای جدید اجازه ندادند استقلال با دست خالی از انزلی برگردد

استقلال در شروع این بازی سردرگم بود و برای سومین نیمه متوالی نتوانست گلی بزند- باشگاه استقلال

استقلال بعد از شکست در هفته اول لیگ مقابل سپاهان، چیزی نمانده بود در زمین ملوان هم مغلوب شود؛ ولی بازیکنان تازه‌وارد استقلال به داد سا پینتو رسیدند و آبی‌پوشان با سه امتیاز، به تهران بازگشتند.

مهم‌ترین نکته در ترکیب استقلال، حضور محمد محبی بود که پس از هفته‌ها چانه‌زنی، حاضر شد به این تیم بپیوندد. مهاجم فصل قبل سانتا کلارا آماده نشان داد و مشخص شد که اصرار سا پینتو برای جذب او بی‌دلیل نبود؛ ولی استقلال در شروع بازی، به قدری ضعیف بود که نمایش خوب این ملی‌پوش سابق هم خیلی به چشم نیامد. در نهایت هم استقلال نیمه اول را با شکست یک بر هیچ مقابل ملوان به رختکن رفت.

اما محبی تنها بازیکن جدید استقلال نبود. مهدی قائدی که پس از یک فصل ناموفق در شباب الاهلی، چند روز قبل به استقلال برگشت، در نیمه دوم به زمین رفت و توانست سرنوشت بازی را تغییر دهد. او در شرایطی تعویض شد که بازی با تساوی یک یک پیش می‌رفت. قائدی دقایقی بعد از ورود به جای شهباززاده، موفق شد روی پاس خوب یامگا، استقلال را پیش بیندازد. او در وقت اضافه بازی هم موفق شد یک پنالتی بگیرد که مهدی‌پور آن را به گل سوم استقلال تبدیل کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سا پینتو که با قبول جایگزینی فرهاد مجیدی مسئولیت سختی را پذیرفته است، در صورت شکست در انزلی، با فشار زیادی روبرو می‌شد. استقلال در شروع این بازی سردرگم بود و برای سومین نیمه متوالی نتوانست گلی بزند و هرچند سا پینتو برای نیمه دوم تغییراتی در سیستم بازی تیمش داشت، بدون مهاجمان جدید، نمی‌توانست با دست پر از انزلی برگردد.

ساپینتو درباره نقش تغییراتش در بازگشت استقلال گفت: «ما در نیمه اول هم لیاقت برد را داشتیم و باید بازی سه بر هیچ می‌شد. ما با سیستم بازی مقابل سپاهان شروع کردیم؛ اما در نیمه دوم سیستم را عوض کردیم و این تغییر جواب  داد. این هفته من روی ذهن بازیکنان کار کردم که اگر حتی گل بخورند، باید به بازی برگردند.»

او درباره نقش بازیکنان تعویضی به‌خصوص قائدی هم گفت: «تعویض‌های ما خوب جواب داد. یک تیم برای قهرمانی، به یک نیمکت قوی هم نیاز دارد. رقابت سختی میان بازیکنان وجود دارد که البته این برای همه خوب است؛ چون می‌توانند سطح خود را بالاتر ببرند.»

ملوان یکی از تیم‌های تازه‌وارد لیگ است و این تغییر نتیجه بازی مقابل تمام تیم‌ها برای استقلال شاید به این سادگی‌ها هم نباشد. به عبارت دیگر، سا پینتو نمی‌تواند همیشه روی درخشش ستاره‌هایش حساب کند. او خودش هم به ناهماهنگی‌های تیمش اعتراف می‌کند و امیدوار است که کیفیت بازی تیمی استقلال بالاتر برود: «ما روی کارهای تهاجمی خیلی کار کردیم و باید در دفاع هم عملکرد خوبی داشته باشیم. مطمئنم تیم در یک ماه آینده به حالت مطلوب خود می‌رسد.»

بیشتر از فوتبال