اعتراف‌های رایان گیگز؛ خیانت بله، خشونت هرگز!

ماجرای یک درگیری خانوادگی که به قیمت از دست رفتن سرمربیگری تیم ملی ولز تمام شد

گیگز ۴۸ ساله درباره شهرتش به «بی‌وفایی» و «خیانت» گفته که «ذاتا هوس‌باز» است-AFP

رایان گیگز، سرمربی سابق ولز، روز چهارشنبه در دادگاه حاضر شد تا به اتهام‌ها درباره خشونت علیه دوست‌دختر سابقش و خواهر او پاسخ بدهد.

این ماجرا به نوامبر سال ۲۰۲۰ برمی‌گردد که ستاره سابق منچستریونایتد پس از تلفن کیت گرنویل، بازداشت شد و یک شب را در بازداشتگاه گذراند. گیگز در دادگاه گفت که ماندن در بازداشتگاه پلیس بدترین خاطره عمرش بوده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، گیگز ۴۸ ساله درباره شهرتش به «بی‌وفایی» و «خیانت» گفت که «ذاتا هوس‌باز» است ولی اتهام خشونت را رد کرد. او در پاسخ به وکیل مدافعش که آیا به خانم گرنویل خیانت کرده است، گفت: «بله؛ بیش از یک بار.»

گاردین نوشت که او اتهام کله زدن به دوست‌ دختر سابقش را رد کرده و آن را یک اتفاق دانسته است. گیگز توضیح داد که گرنویل می‌خواست گوشی تلفنش را از جیب گیگز بیرون بکشد که سرشان اتفاقی به هم برخورد کرد: «ما با هم مجادله کرده بودیم. گوشی را از دست هم می‌کشیدیم که سرمان به هم خورد. او عقب رفت و من کاملا متوجه شدم که آسیب دیده است.» اما گرنویل ۳۶ ساله به دادگاه گفت که گیگز هر دو دستش را روی شانه‌های او گذاشته و با سر به صورت او کوبیده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گیگز درباره اتهام‌های گرنویل و تماس با پلیس در آن موقعیت گفت: «گیج شده و ترسیده بودم، چون شرایط طور دیگری به نظر می‌رسید.» او به قاضی گفت که این درگیری بعد از آن اتفاق افتاد که با دوست‌دخترش برای صرف شام به هتلی در منچستر رفته بود و گرنویل او را به خیانت متهم کرد.

گیگز توضیح داد که وقتی به خانه برگشت، متوجه شد کیت گرنویل و خواهرش لوازم سگ او را به داخل ماشین برده‌اند. گیگز این وسایل را برگرداند و از آن‌ها خواست که خانه را ترک کنند ولی آنان مخالفت کردند. سپس کشمکش سر موبایل در گرفت و گیگز تهدید کرد که به پلیس زنگ می‌زند.

گیگز با تیم ملی ولز نتایج خوبی گرفته بود، ولی طرح این دعوی از سوی گرنویل او را مجبور کرد این مسئولیت را موقتا به دستیارش، راب پیج، بسپارد. گیگز امید داشت که با پایان این پرونده، به تیم ملی ولز برگردد، ولی طولانی شدن دادرسی و نزدیک بودن جام جهانی قطر او را مجبور کرد از این سمت کناره‌گیری کند.

پیج در این مدت نتایج خیلی خوبی با ولز گرفت و موفق شد این تیم را پس از ۶۴ سال، به جام جهانی برساند. همین مربی در جام جهانی قطر مقابل تیم ملی ایران روی نیمکت ولز خواهد نشست و گیگز احتمالا این بازی را از خانه تماشا خواهد کرد.

بیشتر از فوتبال