ایران با پیروزی بر عربستان سعودی برنز هندبال گرفت

ایران انتقام شکست هندبالی ماه گذشته را از عربستان سعودی گرفت 

تیم ملی هندبال ایران روز یکشنبه، ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ (۱۴ اوت ۲۰۲۲)، با پیروزی بر تیم عربستان سعودی، به مدال برنز پنجمین دوره بازی‌های همبستگی اسلامی که در قونیه ترکیه برگزار می‌شوند، دست یافت.

تیم ایران در این بازی با نتیجه ۳۰ بر ۲۱ بر تیم عربستان سعودی پیروز شد تا مدال برنز به دست آورد و تیم سعودی را دست‌خالی به خانه بفرستد. این پیروزی در پی شکست قبلی ایران از تیم عربستان سعودی، نوعی انتقام محسوب می‌شد. ماه گذشته، در بازی افتتاحیه مسابقات هندبال زیر ۲۱ سال آسیا، ایران ۳۲ به ۲۸ از عربستان سعودی شکست خورده بود. در آن مسابقات که در بحرین برگزار می‌شد، ایران عملکرد موفقی نداشت و با شکست در هر سه بازی، پس از کویت، عربستان سعودی و کره جنوبی، تیم چهارم و آخر گروه اول شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پنجمین دوره بازی‌های «همبستگی اسلامی»، با حضور بیش از ۴ هزار ورزشکار از ۵۶ کشور در قونیه برگزار می‌شود.  قونیه زادگاه «مولانا محمد جلال‌الدین بلخی» است که از نمادهای وحدت‌ در جهان اسلام محسوب می‌شود. این بازی‌ها امسال در ۱۹ رشته، به اضافه چهار رشته مختص ورزشکاران دارای نارسایی‌های جسمی، برگزار می‌شود.

بازی‌های «همبستگی اسلامی» از سال ۲۰۰۵ در شهر مکه عربستان سعودی آغاز شد و کشورهای عضو «سازمان همکاری اسلامی» در آن‌ها مشارکت دارند. این بازی‌ها قرار بود سال گذشته در قونیه برگزار شود، اما به علت همه‌گیری جهانی کرونا یک سال به تاخیر افتاد. تهران در سال ۲۰۱۰ میزبان بازی‌ها بود، و دوره بعدی قرار است در سال ۲۰۲۵ در یائونده، پایتخت کامرون، برگزار شود. 

یکی دیگر از مهم‌ترین موفقیت‌های ایران در این بازی‌ها نیز روز یکشنبه به دست آمد. تیم ملی والیبال زنان با پیروزی سه بر یک بر جمهوری آذربایجان در نیمه‌‌نهایی، به فینال راه یافت. این اولین مدال‌آوری تیم والیبال زنان، از بازی‌های آسیایی ۱۹۶۶ در بانکوک تایلند تاکنون است. تیم ملی والیبال مردان نیز سه بر صفر بر آذربایجان پیروز شد تا به فینال راه یابد. این تیم در فینال باید با برنده بازی ترکیه و کامرون روبه‌رو شود.

بیشتر از ورزش