مرد مسلح پس از تیراندازی در فرودگاه کانبرا بازداشت شد

در جریان این تیراندازی کسی کشته یا زخمی نشد

به گفته ماموران پلیس، صحنه جنایت نشان می‌دهد که این مرد به شیشه‌های ترمینال شلیک کرده است - AFP

یک مرد مسلح روز یکشنبه، ۲۳ مرداد، (۱۴ اوت) حدود پنج گلوله در فرودگاه اصلی کانبرا، پایتخت استرالیا، شلیک کرد که باعث ایجاد ترس و وحشت در مسافران شد.

در جریان این تیراندازی کسی زخمی نشد و فرد مهاجم از سوی پلیس استرالیا بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بلافاصله پس از اقدام به تیراندازی این مرد مسلح، با به صدا درآمدن زنگ خطر اضطراری در فرودگاه کانبرا، پلیس وارد عمل شد. تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی یک مامور پلیس را نشان می‌دهد که تلاش می‌کند مردی را روی زمین ترمینال فرودگاه، مهار و بازداشت کند. 

پلیس گفت که این مرد بازداشت شده و یک قبضه سلاح گرم از او کشف شده است. هنوز اطلاعات بیشتری از هویت و انگیزه مرد مسلح منتشر نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پی این اتفاق، فرودگاه کانبرا تخلیه و پروازها متوقف شد. پس از گذشت مدتی فعالیت فرودگاه به حالت عادی بازگشت، اگرچه برخی از پروازها لغو شده بودند.

به گفته ماموران پلیس، صحنه جنایت نشان می‌دهد که این مرد به شیشه‌های ترمینال شلیک کرده و هیچ تیری به سمت مسافران یا کارکنان شلیک نشده است.

پلیس پس از بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته فرودگاه گفت که معتقد است این مرد به تنهایی عمل کرده و همدست و همراهی نداشته است.

کانبرا، پایتخت استرالیا، بزرگ‌ترین شهر غیربندری این کشور به‌شمار می‌آید. میزان جرم و جنایت در این شهر بسیار پایین و کمتر از میانگین جهانی است.

بیشتر از جهان