یک مرد مسلح در اورشلیم هشت نفر را زخمی کرد

این حمله مسلحانه در نزدیکی دیوار غربی، مقدس‌ترین مکانی که یهودیان می‌توانند در آن دعا کنند، رخ داد

پلیس اسرائیل خبر داد که نیروهایی برای تحقیق به محل حادثه اعزام شده‌اند - AHMAD GHARABLI / AFP

بامداد یکشنبه ۲۳ مرداد (۱۴ اوت) یک مرد مسلح به اتوبوسی در نزدیکی شهر اورشلیم تیراندازی کرد و هشت اسرائیلی را زخمی کرد. 

به گزارش آسوشیتدپرس، با توجه به این که این حمله یک هفته پس از شعله‌ور شدن درگیری بین اسرائیل و شبه‌نظامیان در غزه رخ داد، احتمال داده می‌شود مرد مسلح فلسطینی بوده باشد.

بنا بر اعلام بیمارستان‌های اسرائیلی که افراد زخمی برای مداوا به آنجا منتقل شده‌اند، دو تن از قربانیان، از جمله یک زن باردار با جراحت‌های شکمی و یک مرد که گلوله به ناحیه سر و گردنش شلیک شده، در وضعیت وخیمی قرار دارند.

این تیراندازی زمانی رخ داد که اتوبوس در پارکینگی نزدیک دیوار غربی، مقدس‌ترین مکانی که یهودیان می‌توانند در آن دعا کنند، منتظر بود.

پس از این اتفاق، پلیس اسرائیل خبر داد که نیروهایی برای تحقیق به محل حادثه اعزام شده‌اند. نیروهای امنیتی اسرائیل همچنین برای تعقیب و بازداشت مهاجم مظنون، به محله فلسطینی سیلوان نزدیک شدند. در ادامه، پلیس گفت که مهاجم مظنون خود را تسلیم کرده است. هنوز جزئیاتی در مورد هویت این شخص فاش نشده است.

حمله در اورشلیم به دنبال یک هفته درگیری و تنش بین اسرائیل و فلسطینیان در غزه و کرانه باختری رخ داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آخر هفته گذشته، هواپیماهای اسرائیلی با انجام حملاتی در نوار غزه، گروه شبه نظامی جهاد اسلامی را هدف قرار دادند و به این ترتیب سه روز درگیری شدید برون‌مرزی را آغاز کردند. جهاد اسلامی برای انتقام از این حمله‌های هوایی که طی آنها دو تن از فرماندهان و دیگر شبه نظامیان این گروه کشته شدند، صدها راکت به سمت اسرائیل شلیک کرد.

اسرائیل گفت که هدف از این حمله خنثی کردن تهدیدهای گروه جهاد اسلامی برای پاسخ به بازداشت یکی از سران خود در کرانه باختری اشغالی بوده است.

در جریان این درگیری‌ها هیچ اسرائیلی کشته یا زخمی نشد اما ۴۹ فلسطینی از جمله ۱۷ کودک و ۱۴ شبه‌نظامی کشته و صدها نفر زخمی شدند. گروه حماس که غزه را کنترل می‌کند در این درگیری وارد نشد و درنهایت تنش‌ها با میانجیگری مصر پایان یافت. 

یک روز پس از اعلام آتش‌بس برای بدترین دور درگیری‌ها در غزه طی بیش از یک سال گذشته، نظامیان اسرائیلی با تیراندازی در جریان یک یورش برای بازداشت برخی افراد در شهر نابلس کرانه باختری، سه شبه‌نظامی فلسطینی را کشتند و ده‌ها تن را زخمی کردند.

روز سه‌شنبه هجدهم مرداد (۹ اوت) حسن نصرالله، رهبر گروه حزب‌الله لبنان در سخنانی که به مناسبت روز عاشورا ایراد کرد، گفت: «فلسطینی‌ها ثابت کرده‌اند که مقاومت تنها راه حفاظت از اماکن مقدس، آزادسازی و بازگشت به سرزمین است.»

این سخنان پس از آن گفته شد که بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل گفت که فرماندهان و رهبران ارشد گروه‌های شبه‌نظامی فلسطینی در «رستوران‌ها و هتل‌های تهران، سوریه و لبنان» به‌سر می‌برند و از ساکنین نوار غزه برای اهداف خود استفاده می‌کنند.

بیشتر از جهان