فروش پودر بچه جانسون به‌دلیل سرطان‌زایی متوقف می‌شود

حدود ۳۸ هزار مصرف‌کننده از این غول محصولات بهداشتی شکایت کرده‌اند

پودربچه جانسون حدود ۱۳۰ سال است که به فروش می‌رسد و اغلب برای جلوگیری از سوختگی ناشی از پوشک و سایر موارد آرایشی استفاده می‌شود- Photo Illustration by Justin Sullivan/Getty Images

جانسون اند جانسون از سال آینده، تولید و فروش پودربچه حاوی تالک این شرکت را سراسر جهان متوقف خواهد کرد.

این شرکت محصولات بهداشتی پس از ده‌ها هزار شکایت زنانی که مدعی بودند این پودر حاوی آزبست (پنبه نسوز) است و باعث ابتلای آن‌ها به سرطان تخمدان شده است، تولید این محصول را متوقف خواهد کرد.

این شرکت روز پنجشنبه ۱۱ اوت (۲۰ مرداد) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «به‌عنوان بخشی از ارزیابی سبد جهانی، تصمیمی تجاری مبنی بر گذار به تولید پودربچه‌ای گرفته شد که کاملا بر پایه نشاسته ذرت باشد.»

آن‌ها در ادامه افزودند: «موضع ما در مورد ایمنی تالک مصرفی در محصولات آرایشی‌مان به قوت خود باقی است.»

«قاطعانه پشت دهه‌ها تحلیل و بررسی علمی مستقل متخصصان پزشکی در سراسر جهان ایستاده‌ایم که تایید می‌کند پودربچه جانسون بر پایه تالک بی‌خطر است، حاوی آزبست نیست و باعث سرطان نمی‌شود.»

بیش از دو سال پیش، در میانه درگیری‌های حقوقی بی‌وقفه، به دنبال آنچه آن‌ها «اطلاعات نادرست» در مورد ایمنی نامیدند، فروش این محصول در ایالات متحده آمریکا و کانادا به پایان رسید.

حالا، فروش این پودر حاوی تالک در بریتانیا و سایر نقاط جهان نیز متوقف خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حدود ۳۸ هزار مشتری شکایت کرده‌اند و مدعی‌اند پودر دارای تالک این شرکت به‌دلیل آلودگی به ماده سرطان‌زای شناخته‌شده آزبست، باعث ابتلا به سرطان شده است.

در سال ۲۰۱۸، در تحقیقات خبرگزاری رویترز ادعا شده بود که جانسون اند جانسون (J&J) دهه‌ها از وجود آزبست در محصولات تالک خود خبر داشته است.

به گزارش رویترز، اسناد داخلی شرکت، شهادت‌های دادگاهی و سایر شواهد حاکی از آن است که حداقل از سال ۱۹۷۱ تا اوایل دهه ۲۰۰۰، آزمایش پودرهای نهایی و تالک خام این نام تجاری گهگاه نشان‌دهنده میزان اندکی آزبست بوده است.

جانسون اند جانسون همواره سرسختانه این اتهام‌ها را رد کرده است.

در ماه اکتبر، این شرکت ال‌تی‌ال منیجمنت (LTL Management) را به‌عنوان شرکت تابعه تاسیس کرد و دعاوی مربوط به تالک را به آن منتقل کرد. این شرکت بعدا اعلام ورشکستگی کرد که به توقف روند حقوقی در حال انجام منجر شد.

قبل از اعلام ورشکستگی، این شرکت تجاری باید ۳.۵ میلیارد دلار (۲.۸۷ میلیارد پوند) بابت دادرسی و توافق در پرونده‌ها پرداخت می‌کرد، از جمله موردی که به شکایت ۲۲ زن رسیدگی شده بود و در مجموع، بیش از ۲ میلیارد دلار (۱.۶ میلیارد پوند) باید پرداخت می‌شد.

پودربچه جانسون حدود ۱۳۰ سال است که به فروش می‌رسد و اغلب برای جلوگیری از سوختگی ناشی از پوشک و سایر موارد آرایشی استفاده می‌شود.

© The Independent

بیشتر از جهان