پدر مهدی سلمان‌زاده، از قربانیان اعتراض‌های ۹۸، به زندان محکوم شد

حکومت ایران در ماه‌های اخیر موج تازه‌ای از دستگیری خانواده‌های دادخواه را آغاز کرده است

رضا سلمان‌زاده سلمان‌زاده، پدر کودک ۱۴ ساله‌ای که در اعتراض‌های ۱۳۹۸ به قتل رسید، به سه سال و هشت ماه زندان محکوم شد‌ـ رسانه‌های اجتماعی

رضا سلمان‌زاده، پدر مهدی سلمان‌زاده، کودک ۱۴ ساله‌ای که در اعتراض‌های ۱۳۹۸ به قتل رسید، به سه سال و هشت ماه زندان محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر، بر اساس این حکم که در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران صادر شد، رضا سلمان‌زاده با اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس و بابت اتهام «عضویت در گروه‌های غیرقانونی با هدف بر هم زدن امنیت کشور» به دو سال و هشت ماه زندان محکوم شد.

در صورت تایید این حکم در دادگاه تجدیدنظر با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، دو سال و هشت ماه زندان رضا سلمان‌زاده قابل‌اجرا خواهد بود.

رضا سلمان‌زاده در حالی روز ۲۹ تیرماه در آخرین جلسه دادگاه شرکت کرد که در بند عمومی زندان اوین محبوس است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ با هجوم نیروهای امنیتی به خانه‌اش دستگیر و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. ماموران حکومت هنگام دستگیری، ضمن تفتیش منزل، برخی وسایل شخصی رضا سلمان‌زاده را نیز ضبط کردند.

او پیش‌تر با انتشار ویدیوهایی، به مقام‌های حکومت ایران هشدار داده بود که انتقام خون فرزند خود را خواهد گرفت و از تهدیدهای امنیتی نمی‌ترسد.

به گفته رضا سلمان‌زاده، فرزندش مهدی، دی‌ماه ۱۳۹۸ هنگامی‌ که قصد حضور در مراسم چهلمین روز کشته‌شدگان آبان همان سال را داشت در ۱۴ سالگی به قتل رسید.

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران در ماه‌های اخیر موج تازه‌ای از دستگیری خانواده‌های دادخواه را آغاز کرده‌اند.

محبوبه رمضانی مادر پژمان قلی‌پور، سکینه احمدی مادر ابراهیم کتابدار، رحیمه یوسف‌زاده مادر نوید بهبودی، ناهید شیرپیشه و مهرداد بختیاری، مادر و عموی پویا بختیاری، ایران الله‌یاری مادر مهرداد معین‌فر و سمیه جعفرپناه خواهر محسن جعفرپناه از کسانی بودند که ماموران حکومت آنان را دستگیر کردند.

پیش‌تر، سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی از کشته شدن ۲۳ کودک در اعتراض‌های آبان ۱۳۹۸ خبر داده بود. بر اساس این گزارش، همگی این کودکان با شلیک نیروهای امنیتی کشته شدند.