خواننده گروه پینک‌ فلوید بایدن را «جنایتکار جنگی» خواند

راجر واترز گفت علت این حرفش این است که بایدن «بر آتش جنگ اوکراین می‌دمد»

راجر واترز: چرا ایالات متحده ولودیمیر زلنسکی را به مذاکره تشویق نمی‌کند؟- AFP

راجر واترز، خواننده پینک فلوید، پس از اظهارنظر در مورد روسیه و تایوان، در رسانه‌های اجتماعی، با انتقاد شدید مواجه شد.

واترز در مصاحبه با مایکل اسمرکونیش، از شبکه سی‌ان‌ان، به پرسش‌هایی در مورد برنامه زنده‌‌اش با عنوان «این تمرین نیست» (This Is Not a Drill) پاسخ داد که در آن، تصویری از جو بایدن در میان تصاویر «جنایتکاران جنگی» به نمایش درآمد.

واترز گفت علت این بود که بایدن «بر آتش جنگ اوکراین می‌دمد».

او ضمن «جنایت بزرگ» خواندن این کار گفت: «چرا ایالات متحده [ولودیمیر] زلنسکی، رئیس‌جمهوری [اوکراین] را به مذاکره تشویق نمی‌کند تا دیگر به این جنگ وحشتناک و هولناک نیازی نباشد؟»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در ادامه گفت که درگیری میان روسیه و اوکراین به «کنش و واکنش‌های ناتو و گسترشش تا دم مرزهای روسیه» ارتباط دارد.

او افزود: «سعی کنید تصور کنید اگر چینی‌ها موشک‌های دارای سلاح هسته‌ای به مکزیک یا کانادا بفرستند، ایالات متحده چه می‌کرد.»

او همچنین در پاسخ به سخنان اسمرکونیش مبنی بر اینکه چین در حال «محاصره تایوان» است، گفت: «آن‌‌ها [نیروهای چینی] تایوان را محاصره نکرده‌اند! تایوان بخشی از چین است.»

او ادامه داد: «از سال ۱۹۴۸ کل جامعه بین‌الملل این واقعیت را کاملا پذیرفته بود. اگر این را نمی‌دانید، مطالعه کافی ندارید. بروید و در مورد آن بخوانید.»

این سخنان به برخی انتقادها از واترز در فضای مجازی منجر شد.

آلکس بریستو، قائم‌مقام برنامه دفاع، راهبرد و امنیت ملی موسسه خط‌مشی راهبردی استرالیا، با اشاره به نام دو آلبوم گروه پینک فلوید گفت: «راجرز در پی نواختن کدام ناقوس جدایی (the Division Bell) است؟»

«او آشکارا در نیمه تاریک ماه (The Dark Side of the Moon) زندگی کرده؛ تایوان هرگز تحت حاکمیت چین کمونیست نبوده است.»

راجرز در پی نواختن کدام ناقوس جدایی است؟ او آشکارا در نیمه تاریک ماه زندگی می‌کرده است. تایوان هرگز تحت حاکمیت چین کمونیست نبوده است. 

آلکس بریستو史德礼(@AlexBristowASPI)، 

۷ اوت ۲۰۲۲

اولیور جیا، پژوهشگر روابط ژاپن-کره‌شمالی، ساکن کیوتو، می‌گوید: «راجر واترز بهتر است به‌جای پرداختن به موضوع‌های جغرافیای سیاسی که روشن است از آن‌ها سر در نمی‌آورد، به گیتارش بچسبد.»

با این حال، برخی هم از حرف‌های واترز حمایت کرده‌اند. موسیقی‌دانی به نام جانی اکزام با انتشار این ویدیو گفت که واترز «سعی دارد» موضوع را به اسمرکونیش «بفهماند».

سردبیر خبرگزاری اینترنتی شدوپروف‌کام (@Shadowproofcom) هم نسخه جدیدی از این ویدیو را در توییتر منتشر و ادعا کرد حاوی زمینه بیشتری از این سخنان است که تهیه‌کنندگان حذف کرده بودند.

او در قسمت نظرات توییتش نوشت: «راجر واترز به‌دلیل دفاع از روسیه هدف حمله قرار گرفت.»

«اما در مصاحبه بریده‌نشده خیلی مشخص‌تر است که او دارد در مورد رویدادهای منجر به حمله روسیه می‌گوید و اینکه برای دور کردن جهان از پرتگاه و جلوگیری از جنگ اقدام‌های کافی انجام نشد.»

ایندیپندنت برای پرسیدن نظر گروه واترز با نماینده‌ آنان تماس گرفته است.

© The Independent

بیشتر از موسیقی