یک مقام امنیتی فلسطینی در لبنان ترور شد

سعید علاءالدین در بزرگ‌ترین اردوگاه آوارگان فلسطینی در لبنان به ضرب گلوله کشته شد

نام بیش از ۵۴ هزار نفر در اردوگاه عین‌الحلوه ثبت‌ شده‌ است که هزاران نفر از آن‌ها در سال‌های اخیر از سوریه جنگ‌زده فرار کرده‌اند - reuters

بنا بر اعلام منابع فلسطینی، یک مقام امنیتی فلسطینی اواخر وقت دوشنبه، ۱۷ مرداد (هشتم اوت)،  در جنوب لبنان در نزدیکی شهر ساحلی صیدا، ترور شد.

به گزارش آی ۲۴، تنها چند ساعت پس از آغاز آتش‌بس اسرائیل و گروه جهاد اسلامی فلسطین در غزه، یک مهاجم ناشناس سعید علاءالدین را در عین‌الحلوه، بزرگ‌ترین اردوگاه آوارگان فلسطینی لبنان، هدف قرار داد.

منابع خبری به رویترز گفتند که او به سرعت به بیمارستان منتقل شد اما بر اثر شدت جراحات جان باخت. علاءالدین از افسران جنبش فتح محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، و مسئول ارتباط بین این گروه و نیروهای امنیتی لبنان بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

منیر مکده، یکی از مقام‌های ارشد جنبش فتح، درباره این ترور به خبرگزاری فرانسه گفت: «در حالی که علاءالدین در خانه یکی از دوستانش در اردوگاه مشغول نماز بود، یک مرد مسلح به او شلیک کرد و سپس متواری شد.»

در سال‌های اخیر در این اردوگاه، درگیری‌هایی بین جنبش فتح محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، و گروه‌های متحد او علیه گروه‌های اسلامگرای سنی گزارش شده است. نیروهای امنیتی لبنان به اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی وارد نمی‌شوند و به گروه‌های شبه‌نظامی رقیب اجازه می‌دهند مسائل امنیتی را خودشان مدیریت کنند.

نام بیش از ۵۴ هزار نفر در اردوگاه عین‌الحلوه ثبت‌ شده‌ است که هزاران نفر از آن‌ها در سال‌های اخیر از سوریه جنگ‌زده فرار کرده‌اند. بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، در حال حاضر در مجموع ۴۵۰ هزار فلسطینی در لبنان اقامت دارند.

بیشتر از جهان