حراج نامه خشمناک جان لنون به پل مک‌کارتنی پس از جدایی بیتلز

در یک سند سه صفحه‌ای، لنون مک‌کارتنی را چنین متهم می‌کند: «سعی کردی جلو همه به سرتاپایمان گند بزنی»

مک‌کارتنی سال گذشته در مصاحبه‌ای، گفت که هنوز لنون را مقصر جدایی بیتلز می‌داند - JIJI PRESS / AFP

جان لنون بعد از جدایی بیتلز (The Beatles) برای پل مک‌کارتنی، نامه‌ای آکنده از خشم نوشت.

نسخه اصلی این نامه اکنون در وب‌سایت یادبود‌های موسیقی «گاتا هو راک اند رول» (Gotta Have Rock And Roll) به فروش می‌رسد؛ جایی که انتظار می‌رود به قیمت ۴۰ هزار دلار (۳۳ هزار پوند) عرضه شود. 

خواننده‌ آهنگ «تصور کن» (imagine) این دست‌نویس سه‌صفحه‌ای را در نوامبر ۱۹۷۱ نوشت.

این [نامه] ۱۸ ماه بعد از جدایی این گروه نوشته شد و لنون در آن، درباره شکایت مک‌کارتنی از بیتلز و مصاحبه اخیر او با مجله ملودی میکر (Melody Maker) اظهار نظر می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لنون او را «رفیق قدیمی وسواسی من» خطاب می‌کند و می‌نویسد: «پل، [رفیق قدیمی]‌ در [مجله] ملودی میکر خیلی خوب نقش آدم ساده و صادق را بازی کرده‌ای، اما تو خیلی خوب می‌دانی که ما نمی‌توانیم صرفا یک تیکه کاغذ را امضا کنیم.»

لنن می‌نویسد: «اگر تو (همان طور که ادعا می‌کنی) پرخاشگر نیستی، چه کسی ما را به دادگاه کشاند و جلو همه به سرتا پایمان گ... زد؟ همان طور که قبلا گفته‌ام- تا به حال به این فکر کردی که ممکن است درمورد چیزی اشتباه کرده باشی؟»

او همچنین با ادعای مک‌کارتنی مبنی بر این که «تصور کن» (Imagine) «سیاسی نیست» مخالفت کرده است و می‌نویسد: «معلوم است که به کلمات دقت نکردی… سیاست‌های تو بسیار شبیه سیاست مری وایت‌هاوس (Mary Whitehouse) است - [چیزی نگفتن همان قدر سر و صدا راه می‌اندازد که‌ چیزی گفتن.]»

لنون نامه را این‌طور به پایان می‌رساند: «از تو هیچ هم ناراحت نیستم. می‌دانم که ما اساسا نظرمان در این مورد یکی است و همان‌طور که پای تلفن و در این نامه به تو گفتم، هر موقع که می‌خواهی همدیگر را ببینیم، تنها کاری که باید انجام بدهی، این است که تماس بگیری.»

مک‌کارتنی سال گذشته در مصاحبه‌ای، گفت که هنوز لنون را مقصر جدایی بیتلز می‌داند.

مک‌کارتنی گفت: «من باعث ایجاد جدایی نشدم. جانی ما بود که باعث شد. این گروه من بود، شغل من بود، زندگی من بود و برای همین می‌خواستم که ادامه پیدا کند.»

© The Independent

بیشتر از موسیقی