استقبال جبهه مقاومت ملی از مرگ الظواهری؛ افغانستان لانه تروریست‌ها شده است

جبهه مقاومت ملی افغانستان خواستار همکاری جهان در امر مبارزه با تروریسم جهانی شد

«کشور های منطقه و جهان، از افغانستان در معرض تهدید قرار گرفته‌اند»-@ahmadmassoudoffice/FAcebook

 

جبهه مقاومت ملی افغانستان به رهبری احمد مسعود، روز چهارشنبه، ۱۲ مرداد، با انتشار اطلاعیه‌ای، در واکنش به مرگ رهبر القاعده در پی حمله آمریکا، اعلام کرد که کشته شدن الظواهری بار دیگر «موضع برحق» جبهه مقاومت ملی در ایستادگی‌ مقابل گروه طالبان را که میزبان خطرناک‌ترین گروه‌های افراطی و تروریست‌های بین‌المللی‌اند، به اثبات می‌رساند.

در اطلاعیه جبهه مقاومت ملی افغانستان آمده است: «با اینکه رهبر گروه القاعده از بین رفت، اما گروه‌های تروریستی مانند القاعده در این مدت برای احیای دوباره فرصت خوبی داشتند.»

جبهه مقاومت ملی افغانستان افزود که سکونت رهبر القاعده در امن‌ترین نقطه پایتخت افغانستان نشان می‌دهد که افغانستان بار دیگر به مرکز تجمع گروه‌های افراطی و لانه‌ای امن برای تروریست‌ها تبدیل شده است. به گفته جبهه مقاومت ملی، به دلیل تعامل و همکاری طالبان با سازمان‌های تروریستی بین‌المللی، کشورهای منطقه و جهان از سمت افغانستان در معرض تهدید قرار گرفته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جبهه مقاومت ملی اضافه کرد: «طالبان و عملکرد ضدانسانی آن‌ها باعث شد نیروهای خارجی حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و حریم هوایی افغانستان را بارها نقض کنند و غرور ملی مردم ما جریحه‌دار شود.»

جبهه مقاومت ملی تصریح کرد که تعاملات نامناسب با گروه‌ طالبان و نادیده گرفتن تهدید تروریسم امنیت کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای را با چالشی جدی‌تر مواجه خواهد کرد. این جبهه با تاکید بر ادامه ایستادگی علیه طالبان، خاطرنشان کرد که حملات هوایی بدون در نظر گرفتن واقعیت‌های عینی، در درازمدت نتیجه معکوس خواهد داشت و افزود: «ما در امر مبارزه با تروریسم جهانی و حامیان آن خواستار همکاری تمامی کشورهای منطقه و جهان با مقاومت ملی افغانستان‌ایم.»

جبهه آزادی افغانستان، یکی دیگر از سازمان‌های نظامی ضدطالبان، هم روز سه‌شنبه، با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که برخلاف تلاش برخی کشورها و سازمان‌ها برای تطهیر طالبان، کشته شدن رهبر القاعده در کابل نشان داد که پیوند میان طالبان و سازمان‌های تروریستی بین‌المللی همچنان برقرار است.

ایمن الظواهری، جانشین اسامه بن لادن در رهبری القاعده، در حمله پهپادی آمریکا که صبح یکشنبه، ۳۱ ژوییه، انجام شد، در ناحیه شیرپورکابل هدف قرار گرفت و کشته شد. جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه، در بیانیه‌ای که در کاخ سفید ایراد شد، ضمن تایید این خبر گفت تروریستی که در سازماندهی حملات ۱۱ سپتامبر نقش داشت، در یک عملیات ضدتروریسم با موفقیت‌ از بین رفت.

تاکنون دولت‌های عربستان سعودی، پاکستان، کویت و اسرائیل به مرگ رهبر القاعده واکنش نشان داده و از آن استقبال کرده‌اند.