محافظ روح‌الله خمینی: رهبر انقلاب ترور شد و به قتل رسید

حمیدرضا نقاشیان می‌گوید که با توجه به «شائبه نفوذ» در بیت علی خامنه‌ای لازم است محافظت‌های بیشتری از رهبر جمهوری اسلامی انجام شود

حمیدرضا نقاشیان، محافظ شخصی بیت رهبر پیشین جمهوری اسلامی ایران در گفتگویی از ترور روح‌الله خمینی خبر داده است. 

او در مصاحبه‌ای ویدیویی با شبکه اینترنتی «رهیافتگان» گفت: «در آن زمان چند عملیات برای ترور بنیانگذار انقلاب مطرح شده بود که خنثی شد. یکی از این عملیات، بمب‌گذاری کنار دیوار «بیت امام» بود، دیگری کودتای نوژه بود و عملیات دیگر هم قرار بود از سوی کشمیری انجام شود که بعدا مرتکب عملیات دیگری شد. کشمیری با یک چمدان طراحی‌شده همراه با آیت‌الله رجایی آمده بود ولی وقتی خواستند او را بازرسی کنند قهر کرد و رفت که بعدا مشخص شد چه نیتی داشته است.»

نقاشیان در پاسخ به این که چطور مطمئن می‌شدید از طریق غذا قرار نیست توطئه‌ای علیه آیت‌الله خمینی انجام شود، توضیح داد: «خودمان اول از آن غذا می‌خوردیم و آن را امتحان می‌کردیم. وقتی هم اعضای خانواده غذا درست می‌کردند که نگرانی نداشتیم. در موارد دیگر هم یا خودمان آشپزی می‌کردیم یا این کار را به افراد امین می‌سپردیم، مثلا در مدرسه علوی و مدرسه رفاه، افراد امین آشپز رهبر انقلاب بودند.»

او در ادامه به وجود داشتن پرونده‌ای درباره «ترور از طریق دارو» در وزارت اطلاعات اشاره کرد و افزود: «من در دوره‌ای روی این پرونده مطالعه می‌کردم، در آن پرونده گفته می‌شود که آیت‌الله خمینی با مشکل قلبی به بیمارستان رفت اما بعدا مشکل خونریزی معده شناسایی شد. آقای هاشمی نگذاشت این پرونده افشا شود اما در آن پرونده ترور رهبر انقلاب و قتل او مطرح شده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نقاشیان ضمن تاکید بر این که قائل به «شهادت» روح‌الله خمینی است، ادامه داد: «داروهایی از طریق افرادی به عنوان رابط خریداری شده است. من از همه این افراد بازجویی کردم و متوجه شدم که آنها داروها را از طریق داروخانه‌ای زیرپله‌ای در انگلستان تهیه کرده‌اند که این داروخانه پیش از آن وجود نداشته و برای این منظور ایجاد شده و دوباره بعد از مرگ رهبر انقلاب تعطیل شده است.»

به گفته محافظ شخصی بیت رهبر پیشین انقلاب، متن بازجویی‌ها در پرونده وجود دارد اما قصدی برای انتشار آن وجود ندارد. او افزود که پیشتر در گفتگو با خبرگزاری فارس نیز این گفته‌ها را مطرح کرده اما گفته‌هایش از متن مصاحبه حذف شده است. 

نقاشیان خواستار افزایش مراقبت‌ها از رهبر فعلی جمهوری اسلامی شد و افزود: «با توجه به این که اخیرا شبهه نفوذ در بیت علی خامنه‌ای به وجود آمده، لازم است که حفاظت بیشتری انجام شود.»

او پیش از این نیز در گفتگوهای دیگری با رسانه‌ها تاکید کرده بود که «از ابتدای انقلاب تاکنون در رده‌های بالای نظام درگیر نفوذ هستیم.»

به تازگی تغییرات گسترده‌ای در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و نهاد مسئول حفاظت از رهبر جمهوری اسلامی ایجاد شده است. اوایل تیرماه حسین طائب، فرمانده سازمان اطلاعات سپاه، که از او به‌عنوان مغز متفکر امنیتی نظام و نزدیک‌ترین فرد در دستگاه امنیتی نظام جمهوری اسلامی به علی خامنه‌ای یاد می‌شد، برکنار شد. پس از او، ابراهیم جباری، فرمانده «سپاه حفاظت ولی امر» نیز که مسئولیت حفاظت از رهبر جمهوری اسلامی را بر عهده دارد، برکنار شد و حسن مشروعی‌فر جایگزین او شد.

طائب و جباری فرماندهان دو نهاد امنیتی و حفاظتی بودند که جز با تایید مستقیم علی خامنه‌ای و اطمینان تام و تمام او به آن‌ها، تداوم ۱۰ ‌ساله حضورشان در آن جایگاه ممکن نبود. این دو برکناری در دو جایگاه عالی امنیتی جمهوری اسلامی ایران نشان می‌داد که مسئله نفوذ امنیتی جدی‌تر از این است که صرفا در حد گمانه‌زنی‌ به آن اشاره شود.