جوکوویچ آزاد آمریکا را از دست داد

برگزارکنندگان این گرنداسلم برای تنیسور صرب که واکسن کرونا نزده است، استثنا قائل نشدند

امیدواری نواک جوکوویچ برای حضور در مسابقات آزاد آمریکا، آخرین گرنداسلم فصل تنیس جهان، از دست رفت. برگزارکنندگان این تورنمنت تاکید کردند که به قوانین دولت آمریکا درباره واکسن کرونا پایبند می‌مانند و حاضر نیستند برای جوکوویچ استثنا قائل شوند.

بر اساس قانون آمریکایی، شهروندان خارجی برای ورود به خاک این کشور باید واکسن کرونا زده باشند و جوکوویچ که بارها تاکید کرده است حاضر به تزریق واکسن کرونا نیست، اجازه ورود به خاک این کشور نخواهد داشت.

تنیسور صرب در شروع فصل اجازه ورود به خاک استرالیا را پیدا نکرد، ولی توانست در آزاد فرانسه شرکت کند و همچنین به‌تازگی فاتح ویمبلدون شد. او بعد از این قهرمانی در لندن گفت که «امیدوار است از آمریکا اخبار خوبی بشنود».

نام این تنیسور ۳۵ ساله که سه بار فاتح آزاد آمریکا شده است در میان لیست ورودی این گرنداسلم دیده می‌شود، ولی این بخشی از روال همیشگی است و به معنی اجازه او برای شرکت در این مسابقات نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برگزارکنندگان مسابقات آزاد آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کردند که قوانین ویژه‌ای برای واکسیناسیون ندارند: «طبق قوانین این گرنداسلم تمام بازیکنان واجد شرایط، بر اساس رنکینگ ۴۲ روز پیش از شروع مسابقات، در قرعه‌کشی جدول مردان و زنان قرار می‌گیرند. آزاد آمریکا مجوز ویژه‌ای برای واکسیناسیون بازیکنان در نظر نمی‌گیرد، ولی به قوانین دولت آمریکا درباره سفر شهروندان خارجی که واکسن نزده باشند، احترام می‌گذارد.»

نادال بر خلاف جوکوویچ در اوپن آمریکا حاضر خواهد بود. تنیسور ۳۶ ساله اسپانیایی که در این فصل توانسته فاتح اوپن استرالیا و فرانسه شود، مجبور شد به‌ دلیل مصدومیت عضلات شکم از نیمه‌نهایی ویمبلدون کنار بکشد، ولی حالا آماده است که در نیویورک مسابقه بدهد. نادال که سابقه چهار بار قهرمانی در اوپن آمریکا را دارد، با هدف آمادگی برای این گرنداسلم در مسترز مونترال هم شرکت می‌کند.

نادال که رکورددار قهرمانی در گرنداسلم است، در اوپن آمریکا می‌تواند تعداد قهرمانی‌هایش را به ۲۳ برساند. او به‌دلیل مصدومیت‌ مزمن پا تا آستانه خداحافظی از تنیس رفت، ولی در نهایت به مسابقات برگشت و در نیویورک فرصت دارد سال درخشانش را با فتح سومین گرنداسلم فصل تکمیل کند.

جان مک‌انرو، ستاره سابق تنیس آمریکا، درباره بازگشت دوباره نادال به شبکه یورواسپرت گفت: «من هیچکس را شبیه او ندیده‌ام. پیش از این فکر می‌کردم که جیمی کانرز سخت‌کوش است تا اینکه نادال را دیدم. این بزرگ‌ترین توانایی او است. همه ما می‌دانیم که او بازیکن فوق‌العاده‌ای است، ولی تلاشی که در مسابقات از او می‌بینیم واقعا برای دیگران الهام‌بخش است.»

بیشتر از تنيس