ریزش معدن ارزوئیه کرمان؛ دوکارگر محبوس شدند

به‌ گفته فرماندار ارزوئیه، تمامی نیروهای امدادی منطقه در محل حاضرند و تلاش‌ها برای نجات دو کارگر معدن ادامه دارد

ایران یکی از کشورهایی است که بیش‌ترین شمار «حوادث حین کار» را دارد- ایرنا (عکس آرشیوی)

به‌ دنبال ریزش معدن کرومیت شهرستان ارزوئیه، در استان کرمان، سه تن از کارگران معدن محبوس شدند. تا لحظه تنظیم این خبر امدادگران محلی توانسته‌اند یک تن از کارگران را نجات دهند اما دو تن دیگر همچنان زیر تونل‌های معدن گرفتارند. از آخرین وضعیت کارگران محبوس‌شده گزارشی منتشر نشده و هیچ تماسی با بیرون از معدن ندارند.

خبرگزاری دولتی تسنیم شامگاه پنح‌شنبه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۱ به‌نقل از فرماندار ارزوئیه نوشت ظهر امروز معدن کرومیت در روستای چیل‌آباد شهرستان ارزوئیه، در جنوب غربی استان کرمان، ریزش کرد و بر اثر این حادثه سه کارگر معدن گرفتار شدند.

به‌گفته فرماندار ارزوئیه، تمامی نیروهای امدادی منطقه در محل حاضرند و تلاش‌ها برای نجات دو کارگر معدن ادامه دارد.

به‌گفته فرماندار ارزوئیه، دلیل ریزش معدن هنوز روشن نیست، اما به‌نظر می‌رسد عدم رعایت «نکات ایمنی» موجب ریزش تونل‌ها شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سید محمد صابری، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز از اعزام نیروهای این مرکز به شهرستان ارزوئیه خبر داد و گفت این حادثه ساعت ۱۳:۴۵ دقیقه ظهر امروز گزارش شد. به گفته صابری تیم‌های این مرکز نیز حال آواربرداری برای رها‌سازی کارگران گرفتارند.

در استان کرمان معادن و مراکز صنعتی زیادی فعال است و طی سال‌های گذشته گزارش‌های پرشماری از ریزش معادن در این استان منتشر شده است.

در شهریورماه سال گذشته نیز معدن زغال‌سنگ «هجدک» در استان کرمان ریزش کرد. در اثر ریزش معدن «هجدک» یکی از کارگران جان خود را از دست داد.

در اردیبهشت ۱۳۹۶، به‌دنبال انفجار معدن زمستانی یورت در آزادشهر گلستان، ده‌ها کارگر در عمق ۱۳۰۰ متری زمین گرفتار شدند. در پایان شش روز تلاش امدادگران، در نهایت جسد ۴۳ کارگر از زیر تونل‌ها معدن خارج شد.

ایران یکی از کشورهایی است که بیش‌ترین شمار «حوادث حین کار» را دارد. عدم رعایت نکات ایمنی، نبود نظارت‌‌های دقیق کارشناسی، فساد سازمان‌يافته اداری، نبود اتحادیه‌های مستقل کارگری و هزینه‌های بالای تولید، از عواملی است که موجب بی‌توجهی کارفرمایان به وضعیت ایمنی و سلامتی محیط‌های کاری است.