گلادیاتور به رم برگشت

راسل کرو جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را برای بازی در فیلم گلادیاتور در سال ۲۰۰۰ دریافت کرد

کولوسئوم رم (Colosseum)، محل مشهورترین نقش سینمایی راسل کرو بود-twitter/russellcrowe

حضور راسل کرو در رم بیشتر از آنکه علاقه‌مندان ایتالیایی او را خوشحال کند، خودش را هیجان‌زده کرده است. این بازیگر نیوزیلندی که با فیلم «گلادیاتور» شهرتی جهانی پیدا کرد در سفر به ایتالیا خاطرات بسیاری از این فیلم را برای طرفدارانش زنده کرد. 

کولوسئوم رم (Colosseum)، محل مشهورترین نقش سینمایی راسل کرو بود. او ۲۲ سال پیش در فیلم حماسی گلادیاتور به کارگردانی ریدلی اسکات در نقش ماکسیموس دسیموس مریدیوس، فرمانده نظامی رومی که پسر امپراتور زندگی‌اش را به نابودی کشید، بازی کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز دوشنبه ،۱۸ ژوئیه، کرو یک  تصویر با خانواده خود در خارج از کولوسئوم در توییتر به اشتراک گذاشت با این عنوان: «بچه‌ها را آوردم تا دفترکار قدیمی من را ببینند».

طرفداران راسل کرو از دیدن این عکس بسیار هیجان‌زده شدند و مشهورترین دیالوگ‌های ماندگار این فیلم را به اشتراک گذاشتند.

 از پرطرفدارترین‌ها جمله به‌یادماندنی گلادیاتور در معرفی خود بود:«نام من ماکسیموس دسیموس مریدیوس، فرمانده ارتش‌های شمال، ژنرال لژیون‌های فلیکس، خدمتگزار وفادار امپراتور واقعی مارکوس اورلیوس است. پدر پسری که به قتل رسید، شوهر همسری که به قتل رسید و او انتقام خود را در این زندگی یا زندگی بعدی خواهد گرفت.»

راسل کرو در جدیدترین نقش سینمایی خود در فیلم جدید مارول، «ثور، عشق و آذرخش» که اکنون در سینماها در حال نمایش است، در نقش زئوس خدای یونانی دیده می‌شود.

راسل کرو جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را برای بازی در فیلم گلادیاتور در سال ۲۰۰۰ دریافت کرد. سال بعدازآن، بازی کرو در نقش جان فوربس نش جونیور ریاضیدان در فیلم «یک ذهن زیبا» جایزه گلدن گلوب و جایزه بفتا برای بهترین بازیگر مرد را برای او به ارمغان آورد.

کرو همچنین به خاطر کمک‌های خیریه بی‌نام‌ونشان مشهور است. او در موارد بسیاری به مدارس و آموزشگاه‌های کودکان و کسب‌وکارهایی که از خشونت ضربه دیده‌اند، کمک‌های مالی می‌کند.

بیشتر از زندگی