طالبان جوان بیمار را در راه بیمارستان کشتند

افسر پیشین ارتش که این جوان به بیمارستان می‌برد، بازداشت شد

طالبان این جوان بیمار را به اتهام همکاری با جبهه مقاومت در راه بیمارستان به گلوله بستند- ایندیپندنت فارسی

 طالبان یک افسر بازنشسته ارتش افغانستان را هنگامی که یکی از بستگانش را به بیمارستان می‌رساند، بازداشت و همراه بیمار او را گلوله‌باران کردند.

منابعی در استان انداراب به ایندیپندنت فارسی گفتند که طالبان رحیم‌الله را که بیمار بود و با پسرعمویش از شهرستان ده‌صلاح به پلخمری، مرکز استان بغلان، می‌رفت، به اتهام همکاری با مقاومتگران به گلوله بستند.

به گفته این منابع، آپاندیس رحیم‌الله روز دوشنبه، ۲۷ تیر، عود کرد و او در نهایت با آدینه محمدآزاد، پسرعموی خود، که یک افسر بازنشسته است، راهی بیمارستان شد؛ اما طالبان خودرو آن‌ها را در منطقه بنو متوقف کردند زیرا معتقد بودند رحیم‌الله زخمی است و از کوه‌ آمده است. طالبان نخست رحیم‌الله را کتک زدند و سپس به گلوله بستند و آدینه خان را نیز بازداشت کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این منابع می‌افزایند آدینه خان آزادی در ارتش پیشین افغانستان منصب بالایی داشت و دو سال پیش بازنشسته شده بود. خانواده آدینه خان از وضعیت او اطلاعی ندارند و درباره زنده بودن یا مرگ او گزارش‌های متناقضی منتشر شده است.

در همین حال، برخی منابعی از افزایش جست‌وجوهای خانه‌به‌خانه طالبان در شهرستان‌های خوست و اندراب خبر می‌دهند و می‌گویند که در چند روز گذشته، طالبان منزل تمام ساکنان این بخش‌ها را به علت آنچه روابط خانوادگی آن‌ها با مقاومتگران می‌نامند، به‌شدت زیر نظر دارند.

این در حالی است که طالبان از روز شنبه، ۲۵ تیر، حملاتشان را به مواضع جبهه مقاومت و جبهه آزادی در شهرستان‌های خوست و اندراب افزایش داده‌اند. براساس گزارش‌ها، ملا یعقوب، سرپرست وزارت دفاع طالبان، برای فرماندهی عملیات علیه مقاومتگران به استان بغلان رفته بود، اما جبهه مقاومت اعلام کرد که طالبان در این حملات شکست خوردند و ملا یعقوب به کابل بازگشته است.

طالبان در دو هفته اخیر چندین تن از اهالی شهرستان‌های خوست و اندراب در استان بغلان را بازداشت کرده و کشته‌اند. این بازداشت‌ها و آزارواذیت ساکنان این شهرستان‌ها پس از آن آغاز شد که مقاومتگران در دره سچی، به مولوی معاذ، یکی از فرماندهان طالبان، شبیخون زدند و او و شش تن از افرادش را کشتند.

بیشتر از جهان