دیبالا؛ شکار جذاب مورینیو

ستاره آرژانتینی با قراردادی سه ساله به رم پیوست

خرید پائولو دیبالا ممکن است به معنی تصمیم باشگاه رم برای فروش نیکولا زانیولو باشد-Miguel MEDINA / AFP

سرانجام مقصد پائولو دیبالا مشخص شد و او فصل آینده پیراهن رم را به تن خواهد کرد. ستاره آرژانتینی در پایان فصل گذشته با یوونتوس برای تمدید قرارداد به توافق نرسید، تا پس از هفت سال از این تیم جدا شود. گفته می‌شد که دیبالا به اینتر می‌پیوندد، ولی این انتقال نهایی نشد. اینتر که با پرداخت هشت میلیون یورو توانست لوکاکو را از چلسی برگرداند، با حضور این مهاجم بلژیکی در کنار لائوتارو مارتینز، ادین ژکو، خواکین کورئا، و آلکسیس سانچز، خط حمله شلوغی دارد و از جذب دیبالا صرف‌نظر کرد. 

این بهترین فرصت برای رم بود که این مهاجم ۲۸ ساله را به ترکیب تیمش اضافه کند. به گزارش رسانه‌های ایتالیایی، ژوزه مورینیو چند روز پیش با دیبالا تماس گرفت تا او را برای این انتقال راضی کند، و شاید با همین تماس بود که ستاره آرژانتینی بین رم و ناپولی، اولی را انتخاب کرد. این مربی پرتغالی در شروع فصل گذشته هدایت رم را به عهده گرفت و مصمم به ساختن تیمی مدعی است؛ هرچند، این باشگاه از توان مالی رقابت با یوونتوس، اینتر و میلان برخوردار نیست. رم فصل گذشته در لیگ ایتالیا ششم شد، ولی توانست با شکست فاینورد در فینال لیگ کنفرانس اروپا، به قهرمانی این جام تازه‌تاسیس برسد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش «اسکای اسپورت»، قرارداد دیبالا سه ساله، و دستمزد سالانه‌اش شش میلیون یورو است که بخشی از آن شامل بندهای پاداش سهل‌الوصول خواهد بود. دیبالای خوش‌تکنیک می‌تواند در کنار تامی آبراهام، مهاجم سریع رم، زوج بسیار خوبی بسازد. این مهاجم انگلیسی فصل گذشته در ۵۲ بازی با پیراهن رم ، ۲۶ گل (۱۷ گل در سری «آ» A) زد. دیبالا پس از این توافق، به پرتغال پرواز کرد تا بعد از آزمایش پزشکی و امضای قرارداد، به اردوی پیش‌فصل رم اضافه شود. 

گفته می‌شد که خرید دیبالا ممکن است به معنی تصمیم باشگاه رم برای فروش نیکولا زانیولو باشد، ولی «کوریره دلو اسپورت» نوشت که این ملی‌پوش ایتالیایی عضو مهمی از پروژه مورینیو است. باشگاه رم قرار است قرارداد جدیدی با زانیولو امضا کند که طبق آن، دستمزد سالانه‌ او از حدود ۲.۵ میلیون یورو به چهار میلیون یورو خواهد رسید. 

هدف رم در فصل جدید، صعود به جمع چهار تیم بالای جدول و کسب یکی از سهمیه‌های لیگ قهرمانان است. همچنین، با تبحر مورینیو در فتح جام‌های اروپایی، این تیم به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی وارد لیگ اروپا می‌شود. مورینیو سابقه قهرمانی در لیگ اروپا، لیگ قهرمانان، و لیگ کنفرانس اروپا دارد و به‌ تازگی تصویر این جام‌ها را روی بازویش خالکوبی کرده است.

بیشتر از فوتبال