تقویم سفرهای روسای جمهوری آمریکا به عربستان سعودی

دونالد ترامپ، چهل‌وپنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، یکی از بهترین دوران‌های روابط میان آمریکا و عربستان سعودی را رقم زد

وزارت خارجه عربستان سعودی، همزمان با سفر چهل‌وششمین رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا به این کشور، ویدئویی کوتاه منتشر کرد که حاوی تصاویری از دیدار روسای جمهوری آمریکا با پادشاهان عربستان سعودی بود.

این ویدئو با تصویر دیدار فرانکلین رزولت، سی‌ودومین رئیس جمهوری آمریکا، با ملک عبدالعزیز بن عبدالرحمن، نخستین پادشاه آل سعود، آغاز می‌شود و با تصاویر دیدارهای دونالد ترامپ، چهل‌وپنجمین رئیس جمهوری آمریکا، با ملک سلمان، پادشاه فعلی عربستان سعودی، و شاهزاده محمد بن‌سلمان، ولیعهد این کشور، به‌پایان می‌رسد.

از سال ۱۹۴۳ به این‌سو ده تن از روسای جمهوری ایالات متحده آمریکا به منطقه خاورمیانه رفته‌اند که در غالب این سفرها از عربستان سعودی نیز دیدار کرده‌اند.

ریچارد نیکسون، سی‌وهفتمین رئیس جمهوری آمریکا، در سال‌های ۱۹۷۲ و ۱۹۷۴ به خاورمیانه سفر کرد که در جریان دومین سفر به دیدار عربستان سعودی نیز رفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جیمی کارتر، سی‌وهشتمین رئیس جمهوری آمریکا، در سال‌های ۱۹۷۸ و ۱۹۷۹ به خاورمیانه رفت که تنها در سال ۱۹۷۸ با مقام‌های ریاض دیدار کرد؛ با این‌وجود در ویدئوی منتشر شده در حساب کاربری وزارت خارجه عربستان سعودی تصویری از این دیدار کارتر منتشر نشده است.

جورج بوش، چهل‌ویکمین رئیس جمهوری آمریکا، در سال‌های ۱۹۹۰، ۱۹۹۱ و ۱۹۹۲ به منطقه خاورمیانه سفر کرد و در سال‌های ۱۹۹۰ و ۱۹۹۲ در عربستان سعودی توقف داشت.

بیل‌ کلینتون، چهل‌ودومین رئیس جمهوری آمریکا، در سال ۱۹۹۴ از عربستان دیدار کرد.

جورج دبلیو بوش، چهل‌وسومین رئیس جمهوری آمریکا، در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۰۴، ۲۰۰۵، ۲۰۰۶، ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ به منطقه خاورمیانه سفر کرد که در سفرهای ژانویه ۲۰۰۸ و ماه مه همان سال به دیدار عربستان سعودی رفت.

باراک اوباما، چهل‌وچهارمین رئیس جمهوری آمریکا، در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به خاورمیانه رفت و در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ با رهبران عربستان سعودی دیدار کرد.

دونالد ترامپ، چهل‌وپنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، یکی از بهترین دوران‌های روابط میان آمریکا و عربستان سعودی را رقم زد و در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به خاورمیانه سفر کرد که تنها در سال ۲۰۱۷ با پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی دیدار کرد.

حالا جو بایدن، چهل‌وششمین رئیس جمهوری آمریکا، دهمین رئیس جمهوری این کشور به‌حساب می‌آید که در جریان نخستین سفرش به خاورمیانه در مقام رئیس جمهور به عربستان سعودی نیز سفر کرده است و قرار است تا با حضور پادشاه و ولیعهد این کشور در اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس شرکت کند.

بیشتر از جهان