یک فرمانده جبهه مقاومت در منطقه دشت ریوت استان پنجشیر جان باخت

جبهه مقاومت می‌گوید که ۱۲ طالب در پیشغور پنجشیر کشته شده‌اند

نورالله نورخیل از افسران حکومت پیشین بود که در کوهپایه‌های پنجشیر ضدطالبان می‌جنگید- عکس از ایندیپندنت فارسی

جبهه مقاومت ملی به ایندیپندنت فارسی گفت که یکی از فرماندهان این جبهه در درگیری با طالبان در استان پنجشیر، جان باخته است. بنا بر اعلام این جبهه، نورالله نورخیل، فرمانده پایگاه دشت ریوت در استان پنجشیر، در حمله پنجشنبه شب طالبان به این پایگاه نیروهای جبهه مقاومت کشته شد.

به گفته جبهه مقاومت ملی، ده‌ها طالب روز چهارشنبه به مقر این نیروها در منطقه پیشغور حمله کردند و با مقاومتگران درگیر شدند. در این نبرد، ۱۲ تن از افراد طالبان کشته شدند اما به نیروهای این جبهه آسیبی نرسید.

این جبهه از اعزام حدود ۵۰۰ تن از نیروهای طالبان طی دو هفته گذشته به کوهپایه‌های پنجشیر در منطقه دره آرزو خبر داد.

به گفته نیروهای جبهه مقاومت ملی در پنجشیر، پس از آنکه افراد این جبهه به رهبری خالد امیری، فرمانده جبهه مقاومت در دره آرزو، در تاریخ ۲۶ خرداد، یک هلی‌کوپتر طالبان را ساقط و پنج تن از سرنشینان آن را به اسارت گرفتند، طالبان هم حملاتشان را به استان پنجشیر به ویژه دره آرزو شدت دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چهار خلبان و یک فرمانده اسیر عضو طالبان همچنان در دره آرزو اسیرند و جبهه مقاومت ویدیو مصاحبه با این افراد را پخش کرده است.

با اینکه طالبان مقاومتگرانی را به اسارت می‌گیرند، می‌کشند، نیروهای مقاومت با این اسرا محترمانه برخورد کرده‌اند.

جبهه مقاومت ملی در ۱۵ اوت ۲۰۲۱ و پس از فرار اشرف غنی و شماری از اعضای کابینه او که به تسلط طالبان بر افغانستان و فروپاشی نظام منجر شد، در کوه‌های هندوکش در پنجشیر و انداراب شکل گرفت.

این جبهه در پنجشیر، بغلان، تخار، بدخشان، پروان، کاپیسا و برخی از استان‌های دیگر با طالبان می‌جنگد و شماری از کماندوهای و نظامیان سابق، تعدادی از مجاهدین پیشین و برخی از مردم افغانستان عضو این جبهه‌اند. احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت ملی در یک مصاحبه، شمار نیروهای این جبهه را سه هزار نفر اعلام کرد.

بیشتر از جهان