یک مامور امنیتی طالبان و هفت عضو خانواده‌ او در پغمان کشته شدند

کاکو، کارمند واحد ویژه طالبان، به همراه سه فرزند، دو خواهر و دو خواهرزاده‌‌اش کشته شدند

کاکو مسئول تامین امنیت چند پمپ‌بنزین در کابل بود- تصویر ارسالی به ایندیپندنت فارسی

یک مامور واحد ویژه امنیتی طالبان و هفت عضو خانواده‌ او حدود ساعت ۱۸ چهارشنبه، ۲۲ تیر، در ناحیه «پشه‌ای» شهرستان پغمان در کابل به دست افراد مسلح ناشناس کشته شدند. 

خبرگزاری باختر، رسانه تحت کنترل طالبان، به نقل از خالد زدران، سخنگوی پلیس طالبان در کابل، کشته شدن این افراد را تایید کرد، اما جزئیات بیشتری ارائه نداد.

یکی نزدیکان کاکو به ایندیپندنت فارسی گفت که افراد مسلح ناشناس در حالی به کاکو حمله کردند که او با اعضای خانواده‌اش، سوار بر خودرو شخصی به سمت خانه‌اش می‌رفت. این منبع افزود که کاکو کارمند واحد ویژه طالبان به نام «قطعه ۰۱» بود و در اداره اطلاعات این گروه کار می‌کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته نزدیکان این خانواده، سه فرزند کاکو که بزرگ‌ترینشان هفت سال داشت، دو خواهرش ۲۰ و ۲۴ ساله او و دو خواهرزاده‌اش که ۱۵ و ۱۸ ساله بودند، یه همراه کاکو کشته شدند. به گفته آن‌ها یک خواهر و یک خواهرزاده کاکو زخمی‌اند و که خواهرزاده زخمی او یک کودک است که دستش قطع شده است.

طالبان درباره هویت کاکو چیزی نگفتند اما نزدیکانش می‌گویند که او در اداره اطلاعات این گروه دارای سمتی مهم بود و چندین سرباز و نگهبان داشت. به گفته آن‌ها، او ظاهرا مسئول محافظت از چند پمپ بنزین بود اما در مورد مسئولیتش در اداره امنیت ملی هیچ‌گاه چیزی نمی‌گفت.

در چند ماه گذشته، قتل‌های مرموز بسیاری در افغانستان رخ داد که در بسیاری موارد، طالبان در آن‌ها دست داشته‌اند. این نخستین بار است که فرد مهمی از طالبان و خانواده‌اش به این طرز فجیع کشته می‌شوند.

در همین حال، چهار مرد هم پنجشنبه شب در مرکز استان لوگر، به ضرب گلوله افراد مسلح ناشناس کشته شدند. رسانه‌های محلی افغانستان گزارش دادند که این مردان برادر بودند و در حالی کشته شدند که در نانوایی گرم کار بودند. طالبان تاکنون جزئیات این حادثه را در اختیار رسانه‌ها نگذاشته‌اند.

پنج‎شنبه شب در حادثه دیگری در کابل، مولوی سردار ولی ثاقب، روحانی پرنفوذ سلفی، به قتل رسید.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حوادث را به عهده نگرفته است.