پایان بی‌اعتمادی به تیم جدید والیبال ایران

پیروزی مقابل صربستان، صعود به جمع ۸ تیم جهان

تیم ملی ایران در سه ست متوالی با نتایج ۳۵ - ۳۳، ۲۵ - ۲۱ و ۲۵ - ۱۲ مقابل صربستان پیروز شد- فدراسیون والیبال ایران

تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌ها به جمع هشت تیم برتر جهان پیوست. ایران روز شنبه در شهر گدانسک مقابل صربستان به پیروزی ۳ - صفر رسید اما کار مهم‌تر برای صعود را یک روز قبل انجام داده بود، با پیروزی مقابل اسلوونی که رقیب مستقیم ایران در راه صعود بود. شکست مقابل اسلوونی اقبال صعود ایران را از بین می‌برد اما ایران با دو پیروزی اخیرش صعود را قطعی کرد.

مربی صربستان ایگور کولاکوویچ است. او سابقه مربیگری در تیم ملی ایران را دارد و بازی مقابل صربستان برای بهروز عطایی، مربی ایرانی تیم ملی والیبال، حساسیت‌برانگیز بود.

تیم ملی ایران در سه ست متوالی با نتایج ۳۵ - ۳۳، ۲۵ - ۲۱ و ۲۵ - ۱۲ مقابل صربستان پیروز شد. ایران در مجموع ست‌های این مسابقه ۸۵ امتیاز کسب کرد که به ترتیب ۴۸ پوئن در حمله، ۱۴ امتیاز در دفاع، ۷ پوئن سرویس و ۱۶ امتیاز از اشتباهات بازیکنان صربستان بود. بازیکنان صربستان نیز در مجموع ست‌های این مسابقه ۶۶ امتیاز کسب کردند که شامل ۴۰ امتیاز حمله، ۶ دفاع، یک پوئن سرویس و ۱۹ امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم ایران بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کولاکوویچ، سرمربی صربستان، پس از بازی، تیم ایران را تحسین کرد: «وقتی بازیکنان جوان به این شکل بازی می‌کنند به آن‌ها افتخار می‌کنم. از عملکرد آن‌ها غافلگیر نشدم چرا که می‌دانستم بازیکنان جوان ایران در رده‌های پایه قهرمان جهان شدند و در این تورنمنت فرصت این را پیدا کردند که توانایی های خود را اثبات کنند.»

جوانی تیم ایران، تغییر نسل و کار با مربی ایرانی نکاتی بود که از اعتماد به موفقیت تیم کاسته بود اما صعود به جمع ۸ تیم نگاه‌ها به تیم ملی را تغییر داد.

در بازی ایران - صربستان، امیرحسین اسفندیار با کسب ۱۷ امتیاز عنوان امتیازآورترین بازیکن را به دست آورد. او پس از بازی به خبرنگاران گفت: «هیچ‌کس فکر نمی‌کرد صعود کنیم و پیش از پیروزی‌های اخیر با نامهربانی‌هایی مواجه شدیم اما وقتی نتایج بهتری گرفتیم نامهربانی به مهربانی تبدیل شد.»

دو تیم ایران و صربستان در تاریخ والیبال ۱۳ بار به‌صورت رسمی با هم مسابقه داده‌اند که با محاسبه بازی امروز، ۶ پیروزی برای ایران ثبت شده و صربستان ۷ بار برنده مسابقه بوده است.

بیشتر از ورزش