شمار مبتلایان به آبله میمونی در اروپا طی دو هفته، سه برابر شد

تا امروز، دست‌کم پنج هزار نفر در ۵۱ کشور جهان به ویروس آبله میمونی مبتلا شده‌اند

هم‌زمان با تشدید نگرانی‌ها از شیوع آبله میمونی در جهان، یک مقام ارشد سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که تنها طی دو هفته گذشته، شمار مبتلایان به ویروس آبله میمونی در کشورهای اروپایی، سه برابر شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه، دهم تیر ۱۴۰۱، به‌ نقل از هانس کلوگ، رئیس منطقه‌ اروپای سازمان بهداشت جهانی، نوشت که برای مقابله با شیوع بیشتر ویروس، لازم است کشورها «اقدام‌های فوری» و هماهنگی‌های ضروری انجام دهند.

با وجود اخطار روز جمعه رئیس منطقه‌ اروپای سازمان بهداشت جهانی، این سازمان هفته گذشته اعلام کرد شمار مبتلایان و سرعت انتقال ویروس هنوز به‌‌اندازه‌ای نیست که «هشدار جهانی» صادر شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، تا روز جمعه، دست‌کم پنج هزار نفر در ۵۱ کشور جهان به ویروس آبله میمونی مبتلا شده‌اند.

به‌ گفته رئیس منطقه‌ اروپای سازمان بهداشت جهانی، حدود ۹۰ درصد کل مبتلایان به ویروس آبله میمونی در جهان، از کشورهای اروپایی گزارش شده‌اند.

یافته‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد که ۹۹ درصد مبتلایان به آبله میمونی مرد‌ان‌اند و تنها شمار اندکی کودک مبتلا به این ویروس در کشورهای اروپایی گزارش شده است.

به گفته پژوهشگران، تمامی افراد بدون در نظر گرفتن گرایش جنسی آن‌ها، در معرض ابتلا به ویروس آبله میمونی‌اند.

داده‌های مراکز درمانی نشان می‌دهد که حدود ۱۰ درصد مبتلایان به بستری شدن در بیمارستان‌ها نیاز دارند و تنها یک درصد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌‌شود.

هنوز برای مقابله با ویروس آبله میمونی هیچ واکسنی وجود ندارد.