پسر اول بایدن با الیگارش روس تحت تعقیب ملاقات داشته است

سفر هانتر بایدن به مسکو و دیدارهای او با جمعی از الیگارش‌های روس متحد پوتین، در زمانی انجام شد که دولت اوباما قصد نزدیکی روابط با کرملین را داشت

پسر بایدن کم‌تر از یک هفته بعد از دیدارش با برخی دیگر از اولیگارش‌های نزدیک پوتین، با پدرش ملاقات داشته است - Reuters

بررسی‌های نشریه نیویورک‌پست آمریکا نشان می‌دهد هانتر بایدن، پسر اول جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در فوریه سال ۲۰۱۲ در زمانی که پدرش معاون باراک اوباما، رئيس جمهور اسبق آمریکا، بود با جمعی از الیگارش‌ها روس متحد ولادیمیر پوتین، رئيس جمهوری روسیه، در مسکو دیدار داشته است.

بر اساس گزارش نیویورک‌پست که روز شنبه چهارم تیرماه منتشر شد، یکی از افرادی که پسر بایدن در فوریه سال ۲۰۱۲ در مسکو با او دیدار داشت، تلمان اسماعیلوف است. اسماعیلوف در حال حاضر به اتهام مشارکت در پرونده قتل دو تاجر روس تحت تعقیب قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اسماعیلوف در سال ۲۰۱۷ به پرداخت دو میلیون دلار برای قتل دو تاجر دیگر روس متهم شد. این دو تاجر کشته‌شده «رقبای تجاری» اسماعیلوف قلمداد می‌شدند.

به‌نوشته نیویورک‌پست، پسر ارشد بایدن در آن زمان، اسماعیلوف را تشویق کرد تا در شرکت او سرمایه‌گذاری کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیویورک‌پست در بخشی از گزارش خود، به‌نقل از جیم هانسون، رئیس «گروه مطالعات امنیتی» نوشت تنها دلیلی که کسی، غیر از یک فروشنده مواد مخدر و روسپی، بخواهد با هانتر بایدن ملاقات داشته باشد این است که بخواهد به پدرش «دسترسی» داشته باشد.

به گفته هانسون، این مدل کسب‌وکار خانواده بایدن است، آنها فروشنده دسترسی‌‌اند.

به‌نوشته نیویورک‌پست، سفر پسر بایدن به مسکو و دیدارهای او با جمعی از الیگارش‌های روس متحد پوتین، در زمانی انجام شد که دولت اوباما قصد داشت روابط خود را با کرملین تقویت کند.

 بر اساس اطلاعاتی که نیویورک‌پست منتشر کرده است، پسر بایدن کم‌تر از یک هفته بعد از دیدارش با اسماعیلوف و برخی دیگر از اولیگارش‌های نزدیک پوتین، با پدرش ملاقات داشته است.

به‌نوشته نیویورک‌پست، از جمله افراد دیگری که پسر بایدن با آنها برنامه دیدار داشته است، سرجری چمزوف است. کسی از دهه ۱۹۸۰، با پوتین دوست صمیمی است. از زمانی که هر دو آنها برای سرویس اطلاعات و امنیت اتحاد جماهیر شوروی سابق، در آلمان شرقی، کار می‌کردند.

بیشتر از جهان