مت‌گالا ۲۰۱۹: آنا وینتور می‌گوید ترامپ قطعاَ هیچ کاری نمی‌تواند کند که دعوتنامه دریافت کند

مهمترین رویداد سالایانه هنری مُد در موزه متروپولتین شهر نیویورک

سردبیر مجله ووگ آمریکا امکان دعوت از رئیس جمهور آمریکا را به مت‌گالا مورد بحث قرار می‌دهد

آنا وینتور گفته است که قطعاَ رئیس جمهور دونالد ترامپ هیچ‌کاری نمی‌تواند کند که یک دعوتنامه به مت‌گالا ۲۰۱۹ ( شب نشینی هنری مُد که در موزه متروپولتین نیویورک هر ساله برگزار می شود) دریافت کند.

پیش از برگزاری مراسم در دوشنبه ۶ مه، که یکی از مهم‌ترین رویدادها در تقویم حوزه مد و فشن است، سردبیر ووگ آمریکا نظرش را در مورد احتمال دعوت از رئیس جمهور آمریکا ابراز کرد.

در یک میزگرد در دهمین نشست سالانه زنان در دنیا، که روز جمعه به ابتکار خبرنگار تینا براون برگزار شد، براون از وینتور پرسید که آیا ترامپ می‌تواند دعوتنامه‌ای برای حضور در مراسم پیش رو که تمِ آن "یادداشت‌های اردوگاه بر مُد" است دریافت کند یا خیر.

 او گفت "قطعاً به هیچ وجه"، که با تشویق پرشور حاضران در مرکز لینکولن در شهر نیویورک مواجه شد.

این خبر چند روز پس از اینکه وینتور گفته بود هرگاه می‌خواهیم در مورد نمایش تصویر زنان سیاسی بر روی جلد ووگ تصمیم بگیریم، مهم است که "مقابله کنیم"، منتشر شده است.

سردبیر ۶۹ساله گفته است: "شما باید پای آنچه که اعتقاد دارید بایستید و یک دیدگاه داشته باشید."

وینتور تا مدت‌های طولانی یکی از حامیان دموکرات‌ها و میزبان کمپین‌هایی جهت تأمین سرمایه برای نامزد پیشین ریاست جمهوری، هیلاری کلینتون و چهل و چهارمین رئیس جمهور آمریکا، باراک اوباما در سال‌های اخیر بوده است.

طبق اطلاعات به دست آمده از مجله نیویورک تایمز، وینتور چهارمین باندلر بزرگ (کسی که چک را از افراد و شرکای تجاری جمع‌آوی می‌کند) در طول کمپین انتخاباتی اوباما بود و موفق شد بیش از ۴میلیون پوند را برای رئیس جمهور سابق از سال ۲۰۰۷ به بعد جمع‌آوری کند.

وینتور در مورد وفاداری‌های سیاسی‌اش نیز فاش کرده که اخیراً هیلاری کلینتون را به تماشای اقتباس نمایشی از کمدی بی‌بی‌سی با عنوان فلیبگ در سالن تئاتر سوهو در نیویورک برده است.

وینتور به براون گفت "من این کار را کردم و او هم دوست داشت. خیلی نگران بودم که برایش زیادی چرت باشد اما […] به نظر او عالی بود."

ماه قبل وینتور یک مراسم شام صمیمانه را با حضور ستاره، بازیگر و نویسنده آثار مختلف، فوئب والربریج در نیویورک، میزبانی کرد که در آن بازیگرانی از جمله آن هتوی و سینا میلر نیز حضور داشتند.

وینتور همچنین در مورد درگذشت مدیر هنری شنل، کارل لاگرفلد نیز در طول این مصاحبه صحبت کرد و گفت یک روز بعد از شنیدن خبر درگذشت او، در یک فرودگاه "ضجه زدم".

او تعریف می‌کند "من توی یک فرودگاه بودم و داشتم تمام روزنامه‌ها و قسمت آگهی‌های تحریم را می‌خواندم و کنار مردی با تیپی کاملاً نامتعارف با پیراهنی چهارخانه نشسته بودم، و فقط زدم زیر گریه.

و [آن مرد] با سکوت به من دستمال کاغذی داد. گفتم ممنونم که اینقدر مهربونید و او هم گفت خانم، دنیا یه شخصیت بزرگ رو از دست داده. حتی او هم فقدان (لاگرفلد) رو حس کرده بود."

وینتور که در مورد لباس انتخابی‌اش برای رویداد مت‌گالای امسال، به میزبانی موزه هنر متروپولیتن، صحبت می‌کرد گفت: "هنوز تصمیمی نگرفتم، گزینه‌هایی دارم اما خیلی امیدوارم که یه نفر با کفش‌های کوهنوردی و کوله‌پشتی بیاد."

مراسم مت‌گالا ۲۰۱۹ مصادف است با هفتاد و یکمین سالگرد این رویداد. وینتور این رویداد را همراه با لیدی گاگا، هری استایلس، سرنا ویلیامز و مدیر هنری گوچی، آلساندرو میشل میزبانی خواهند کرد.

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی