جنگنده‌های اسرائيل به مواضع حماس در غزه حمله کردند

به گفته ارتش اسرائیل این حمله در پاسخ به شلیک حماس به محل سکونت غیرنظامیان صورت گرفت

تش اسرائيل همچنین اعلام کرد که آژیرهای حمله هوایی در جنوب اسرائیل و در مناطق نزدیک نوار غزه به صدا درآمده است - JACK GUEZ / AFP

ارتش اسرائیل خبر داد که در پاسخ به شلیک یک موشک از منطقه فلسطینی تحت کنترل اسلامگرایان، به مواضع نظامی حماس در نوار غزه حمله هوایی کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در واکنش به یک حمله موشکی، هواپیماهای نظامی اسرائیل تعدادی از اهداف تروریستی حماس را در نوار غزه هدف قرار دادند. این هواپیما یک سایت تولید تسلیحات واقع در یک پایگاه نظامی حماس و سه مکان نظامی دیگر متعلق به حماس را هدف گرفتند.»

در این بیانیه همچنین آمده است که این حمله پس از آن انجام شد که «حماس موشکی را به سوی غیرنظامیان در جنوب اسرائیل پرتاب کرد اما این موشک از سوی پدافند هوایی اسرائیل منهدم شد.»

ارتش اسرائيل همچنین اعلام کرد که آژیرهای حمله هوایی در شهر عسکلون در جنوب اسرائیل و در مناطق نزدیک نوار غزه به صدا درآمده است.

این تبادل حمله‌ها پس از آن صورت گرفت که روز جمعه در جریان تهاجم ارتش اسرائیل به جنین به عنوان پایگاه گروه‌های مسلح فلسطینی در کرانه باختری، سه فلسطینی کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا، این افراد در جریان تیراندازی نیروهای اسرائیلی به خودروی آنها جان باختند. گفته می‌شود یکی از کشته‌شدگان از فرماندهان حماس بوده و این گروه تهدید کرده است که مرگ این افراد «بدون مجازات نخواهد ماند.»

در ماه آوریل نیز هواپیماهای جنگی اسرائیل با شلیک موشک به غزه حمله کردند. غزه تحت کنترل حماس با ۲.۳ میلیون نفر از سال ۲۰۰۷ در محاصره اسرائیل قرار دارد. حملات هوایی بین این دو پس از نزدیک به یک ماه خشونت مرگبار در مسجدالاقصی انجام می‌شود.

سال گذشته، اسرائیل و حماس جنگ ۱۱ روزه‌ای را آغاز کردند که بخشی از آن ناشی از ناآرامی‌ها در محوطه مسجد الاقصی بود. این محوطه مقدس‌ترین مکان برای یهودیان است که آن را کوه معبد می‌نامند.

اتحادیه عرب از اسرائیل خواسته است که برگزاری مراسم نیایش یهودیان را در داخل مجموعه مسجد‌الاقصی، سومین مکان مقدس برای مسلمانان که در شرق اورشلیم یا بیت‌المقدس واقع شده است، متوقف کند.

این اتحادیه از اسرائیل انتقاد کرده که حق مسلمانان را برای نیایش در شهر قدیم اورشلیم محدود می‌کند و در مقابل اجازه می‌دهد که یهودیان راست‌گرای افراطی با محافظت پلیس وارد مسجد‌الاقصی شوند.

بیشتر از جهان