واکنش‌ها به نامزدی شاهزاده نروژ با مردی سیاه‌پوست

آری بن، همسر سابق شاهزاده نروژ، مدتی پس از جدایی اقدام به خودکشی کرد

شاهزاده مارتا لوئیز، فرزند بزرگ پادشاه نروژ (هارالد پنجم) به تازگی نامزدی خود با شامان دورک را اعلام کرد _ عکس از صفحه اینستاگرام مارتا لوئیز

خبر اعلام نامزدی شاهزاده مارتا لوئیز، فرزند بزرگ پادشاه نروژ (هارالد پنجم) با یک مرد سیاه‌پوست موجی از واکنش‌ها را در این کشور برانگیخت. واکنش‌ها تا جایی بود که این عضو خانواده سلطنتی نروژ اعلام کرد پس از اعلام رسمی نامزدی‌شان، پیام‌هایی از تنفر و حتی تهدید به مرگ دریافت کردند.

شاهزاده مارتا لوئیز، فرزند بزرگ پادشاه نروژ به تازگی خبر نامزدی خود با شامان دورک که یک مرد سیاه‌پوست آمریکایی است را اعلام کرد. آن‌ها پس از اعلام نامزدی خود در متنی عنوان کردند: «عشق می‌تواند میان فرهنگ‌ها و مذهب‌های مختلف ارتباط برقرار کند و ما از اینکه یکدیگر را از قاره‌ها و نژادهای مختلف با سرگذشت‎‌های متفاوت پیدا کرده‌ایم، خوشحال هستیم.» این خبر اما در میان مردم نروژ واکنش‌های مختلفی به همراه داشت.

واکنش‌ها و انتقادهای گسترده‌ای که به شاهزاده مارتا لوئیز شد، او و نامزدش دورک را بر آن داشت که در یک برنامه زنده در اینستاگرام حضور یافته و در مورد این مسئله صحبت کنند. شبکه ان‌آر‌کو نروژ با اشاره به گفته‌های شامان دورک در این برنامه زنده اینستاگرامی به نقل از او نوشت: « آنها نمی‌خواهند یک مرد سیاه‌پوست در خانواده سلطنتی حضور داشته باشد زیرا در میان خانواده‌های سلطنتی اروپا هیچ سیاه‌پوستی وجود نداشته است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در این زمینه به شرایط نابرابر زنان و مردان خانواده سلطنتی در انتخاب خود اشاره کرده و گفت: « اگر یک مرد خانواده سلطنتی یک زن رنگین‌پوست را انتخاب کند، شرایط و واکنش‌ها به او با یک زن که چنین انتخابی کند، یکسان نیست.»

مارتا لوئیز نیز در این مورد با اشاره به دریافت‌ پیام‌های تنفر و تهدید به مرگ پس از اعلام نامزدی‌اش، عنوان کرد که این اتفاق باعث شد نگاه او به واقعیت‌های جامعه بازتر شود و آنچه با آن روبرو شده بدتر از آن چیزی بود که تصورش را داشت.

مارتا لوئیز ۵۰ ساله، سه سال پس از جدایی از همسر سابق خود با شامان دورک وارد رابطه شد. همسر سابق او نیز از خانواده سلطنتی نبود و یک شهروند معمولی بود. آنها در سال ۲۰۰۲ با یکدیگر ازدواج کرده و در سال ۲۰۱۷ جدا شدند. آری بن، همسر سابق شاهزاده نروژ، مدتی پس از جدایی اقدام به خودکشی کرد.

بیشتر از جهان