آوار انتقادها بر سر مانچینی و شاگردانش

شکست ۲-۵ ایتالیا مقابل آلمان با حملات تند رسانه‌های این کشور روبه‌رو شد

 ایتالیا با وجود این شکست هنوز فرصت دارد از گروه ۳ لیگ ملت‌های اروپا صعود کند‌ـ INA FASSBENDER / AFP

شکست‌ مدعیان سنتی فوتبال اروپا در لیگ ملت‌ها به اتفاقی تکراری تبدیل شده است. بعد از ناکامی‌های فرانسه و انگلستان، سه‌شنبه شب نوبت ایتالیا بود که با باخت تحقیرآمیز ۲-۵ مقابل آلمان مواجه شود. هواداران بقیه تیم‌ها چنین شکست‌هایی را به خستگی بازیکنان و آزمون و خطاهای مربیان ارتباط می‌دهند و امیدوارند که در جام جهانی جبران شوند، ولی برای طرفداران متعصب ایتالیا که تیمشان در قطر غایب خواهد بود، لیگ ملت‌ها می‌توانست مرهمی برای فراموشی این حذف دردناک باشد که باز هم نشد.

این اولین بار از سال ۱۹۵۷ و بازی مقابل یوگسلاوی است که ایتالیا در یک بازی ۵ گل می‌خورد؛ با این حال، مانچینی تاکید دارد که این نتیجه نباید «دستاوردهای تیم جوانش را محو کند». سرمربی ایتالیا به شبکه «رای» (Rai) گفت: «چنین شکستی ناراحت‌کننده است ولی آلمان تیم خوبی است و ما این را می‌دانستیم. ما در نیمه اول فضای زیادی به آن‌ها دادیم. نتیجه بازی ما نکات مثبتی هم داشت، ولی این نتیجه به هرحال غم‌انگیز است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مانچینی اضافه کرد: «ما اشتباه‌هایی داشتیم و دفاع تیمی‌ ما خوب کار نکرد. ما دنبال جبران بودیم و روی ضدحملات، به آن‌ها فضای زیادی دادیم.»

رسانه‌های ایتالیا بعد از این شکست به‌تندی به مانچینی و شاگردانش حمله کردند. «گازتا دلو اسپرت» آلساندرو باستونی، مدافع اینتر، را بدترین بازیکن زمین نامید و به او از ۱۰ نمره ۴ داد. داویده کالابریا، لئوناردو اسپیناتزولا، داویده فراتزی، برایان کریستانته و جیاکومو راسپادوری هم نمره مشابهی گرفتند.

گازتا دوناروما را به‌رغم پاس اشتباهی که به گل پنجم آلمان ختم شد، تبرئه کرد و به او به‌دلیل چهار مهارش، از ۱۰ نمره ۶ داد. اما روزنامه تورینی «توتو اسپرت» با دروازه‌بان سابق میلان مهربان نبود و او را با نمره ۴.۵ در کنار باستونی و پولیتانو، بدترین بازیکن زمین نامید.

از نگاه «کوریره دلو اسپرت»، داویده کالابریا، مدافع میلان، بدترین بازیکن زمین بود و به او نمره ۴ داد.

گازتا از مانچینی هم انتقاد کرد و نوشت که این مربی «ایده‌های مبهمی» داشت؛ در حالی که کوریره نوشت: «مسیر بازسازی تیم طولانی و خسته‌کننده خواهد بود.»

ویلفرید گنونتو، مهاجم جوان ایتالیا، تنها بازیکنی بود که از انتقاد‌ها در امان ماند. مهاجم ۱۸ ساله اف.سی.زوریخ در اواخر بازی اولین گل ایتالیا را زد تا به جوان‌ترین گلزن تاریخ این تیم تبدیل شود. او از رسانه‌ها بالاترین نمره را گرفت.

البته ایتالیا با وجود این شکست هنوز فرصت دارد از گروه ۳ لیگ ملت‌های اروپا صعود کند. در این گروه عجیب با حضور آلمان، ایتالیا و انگلستان، مجارستان با هفت امتیاز صدرنشین است.

بیشتر از فوتبال