سقوط ارزش بیت‌کوین به کانال ۲۱هزار دلاری

همزمان با سیر نزولی ارزش بیت‌کوین، بهای سایر رمزارزها نیز در حال سقوط است

بیت‌کوین از پاییز گذشته که به اوج رسید تاکنون بیش از ۶۲ درصد از ارزش خود را از دست داده است - Pexels

بر اساس قیمت‌های اعلام شده در وب‌سایت‌های مربوط به ارزهای دیجیتال، قیمت بیت‌کوین با سقوط به کانال ۲۱ هزار دلاری، به کمترین میزان طی ۱۸ ماه گذشته رسید. 

آمارها نشان می‌دهد که همزمان با افزایش نرخ تورم و کاهش نرخ دلار در آمریکا، قیمت بیت‌کوین به‌عنوان شناخته‌شده‌ترین رمزامرز جهان، همچنان در مسیر نزولی قرار دارد و کمترین میزان ارزش از دسامبر ۲۰۲۰ را تجربه می‌کند. 

بیت‌کوین از پاییز گذشته که به اوج رسید تاکنون بیش از ۶۲ درصد از ارزش خود را از دست داده است. این در شرایطی است که برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند قیمت این ارز ممکن است حتی به کانال ۱۹ هزار و در بدترین شرایط ۱۵ هزار دلاری وارد شود. 

به گزارش فوربس، این شکست بزرگ برای بیت کوین می‌تواند ناشی از انتشار گزارش نگران‌کننده شاخص قیمت مصرف‌کننده در ایالات متحده باشد که شوک تورمی زیادی را به بازار جهانی وارد کرد. میزان تورم شدید در آمریکا و انتظار احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره ازسوی بانک مرکزی ایالات متحده، سبب افزایش نوسان در قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز شده است. به گفته تحلیلگران، هنگامی که بانک مرکزی نرخ بهره را افزایش می‌دهد، تقاضا برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های درحال رشد و دارایی‌های پرریسک مانند رمزارزها کاهش می‌یابد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

براساس گزارش‌ها، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال صبح روز سه‌شنبه ۲۴ خردادماه (۱۴ ژوئن) برای نخستین‌بار از فوریه ۲۰۲۱ به زیر یک تریلیون دلار رسید.

اتریوم که بعد از بیت‌کوین، یک رمزارز پرطرفدار در ایران است، با افت بیش از ۱۲ درصدی مواجه شده که این میزان بیشترین مقدار کاهش ارزش این ارز دیجیتال از فوریه ۲۰۲۱ تاکنون است. قیمت اتریوم در روز سه‌شنبه  به ۱۲۰۰ دلار رسید، درحالی‌که روز پیش از آن، هزار و ۳۷۰ دلار خرید و فروش می‌شد.

ارزش یکی دیگر از ارزهای دیجیتال شناخته‌شده در ایران به نام ترون نیز در مسیر نزولی است. قیمت این رمزارز در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۶ درصد کاهش داشته است. ترون صبح روز سه‌شنبه ۰.۰۶۰ دلار ارزش داشت در حالی که روز پیش از آن ۰.۰۷۲ دلار معامله می‌شد.

دوج‌کوین نیز با کاهش هشت درصدی ارزشش در مقایسه با روز قبل، به ۰.۰۵۵ دلار رسید و کاردانو با کاهش ۲.۵ درصدی در ۲۴ ساعت از ۰.۴۷۶ دلار به ارزش ۰.۴۶۵ دلار سقوط کرد.

به گفته برخی از کارشناسان اقتصادی، افرادی که در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری می‌کنند، باید بخش کمی از دارایی‌شان را به خرید و فروش در این عرصه تخصیص دهند و همچنین باید آماده ضرر کردن هم باشند زیرا نقدینگی پایین و شرایط پولی سخت‌تر ممکن است منجر به نوسانات شدید قیمت در عرصه ارزهای دیجیتال شود.

بیشتر از اقتصاد