سفر فرستاده ویژه آمریکا برای افغانستان به تاجیکستان

تام وست با رییس جمهوری و مقامات تاجیکستان در مورد افغانستان گفت‌و‌گو کرد

تام وست گفت دو روز پر بار با مقام‌های تاجیکستان داشته است-توییتر تام وست

تام وست فرستاده ویژه آمریکا برای افغانستان از دیدار و گفت‌و‌گو با مقام‌های تاجکستان خبر داد. وست با انتشار تصاویر این دیدار در در توییتر نوشت: در این هفته «دو روز پربار» در تاجیکستان داشت و با رییس جمهوری و مقام‌های مرزی و دیگر مقام‌های این کشور در مورد منافع مشترک افغانستان گفت‌و‌گو کرد.

شماری از اعضای جبهه مقاومت ملی ضد طالبان در تاجکستان به سر می‌برند و در این کشور دفتر سیاسی دارند. فرستاده ویژه ایالات متحد آمریکا برای افغانستان درباره دیدار با اعضای جبهه مقاومت چیزی نگفت؛ اما آگاهان مسایل سیاسی می‌گویند که احتمالا تام وست با اعضای این جبهه دیدار‌هایی داشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرستاده ویژه آمریکا برای افغانستان گفت: که مشورت و همکاری‌ با تاجیکستان در مورد افغانستان ادامه خواهد داشت.

تام وست گفت: از مدرسه سامانیان که شهروندان افغانستان در آن مشغول آموزش‌اند دیدار کرده است.

تام وست هفته گذشته به  هند، ترکیه و ازبکستان سفر کرد. او در این سفرها با عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه، مقام‌های ازبکستان و شماری از اعضای نهادهای جامعه مدنی و نیز سیاستمداران ضد طالبان در این کشورها دیدار و گفت‌و‌گو داشته است.

این سفر‌ها و دیدار‌های تام وست با سیاستمداران ضد طالبان واکنش طالبان را بر انگیخته است. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفت: «سفر تام وست به این کشورها اگر به هدف بهبود امنیت افغانستان باشد، نتیجه خوب خواهد داشت. اما امیدوار است که کسانی او را علیه طالبان تحریک نکنند.»

این نخستین سفر تام وست پس از انتصاب او به سمت فرستاده ویژه امریکا برای افغانستان به تاجیکستان است.

بیشتر از جهان