ماموریت سخت نادال برای چهاردهمین قهرمانی اوپن فرانسه

تنیسور اسپانیایی به دلیل مصدومیت فرم خیلی خوبی ندارد

نادال، ماه گذشته در مسترز مادرید حاضر شد، ولی در یک‌چهارم نهایی مقابل کارلوس آلکاراز، هموطن ۱۹ ساله‌اش شکست خورد - REUTERS

رافائل نادال، به لطف ۱۳ قهرمانی در اوپن فرانسه، لقب سلطان خاک رس تنیس جهان را به دست آورده است، ولی به دلیل مصدومیت در فرم خوبی نیست و این بار شاید نتواند در رولان گاروس، جام قهرمانی را بالای سر ببرد. دومین گرند اسلم فصل تنیس، یکشنبه در پاریس شروع می‌شود و نادال، سید پنجم مسابقه‌ها، در همان روز با جردن تامپسون، تنیسور ناشناس استرالیایی مسابقه می‌دهد.

تنیسور اسپانیایی، بخش زیادی از فصل ۲۰۲۱ را به دلیل مصدومیت از دست داد و حتی تا آستانه خداحافظی پیش رفت، ولی در اوپن استرالیای ۲۰۲۲، بازگشت درخشانی داشت و با شکست دنیل مدودف، برای بیست و یکمین بار فاتح گرند اسلم شد تا بالاتر از فدرر و جوکوویچ، پرافتخارترین تنیسور جهان شود. با این حال در ماه مارس در تورنمنت «ایندین ولز» با مصدومیت دنده روبرو شد.

نادال، ماه گذشته در مسترز مادرید حاضر شد، ولی در یک‌چهارم نهایی مقابل کارلوس آلکاراز، هموطن ۱۹ ساله‌اش شکست خورد. او در مسترز رم هم نمایش خوبی نداشت و در دور سوم مغلوب دنیس شاپووالوف کانادایی شد.

به گزارش رویترز، این مصدومیت می‌تواند شانس موفقیت نادال در اوپن فرانسه را کمتر کند. او بعد از شکست مقابل شاپووالوف به خبرنگاران گفت: «دوباره در پایم درد زیادی دارم. مجبورم با این مصدومیت زندگی کنم و موضوع تازه‌ای نیست. متاسفانه تمرین‌های روزانه هم برایم سخت شده است. با این وجود به سختی تلاش می‌کنم. برایم آزاردهنده است که خیلی از روزها حتی نمی‌توانم درست تمرین کنم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نادال، موفق شده بود چهار سال متوالی در رولان گاروس قهرمان شود، تا اینکه در نیمه‌نهایی سال گذشته مغلوب جوکوویچ شد. این تنها سومین شکست نادال در اوپن فرانسه از سال ۲۰۰۵ که او روی خاک رس پاریس قدم گذاشت، محسوب می‌شود. طبق قرعه این بار رویارویی احتمالی نادال و جوکوویچ خیلی زود و در یک‌چهارم نهایی خواهد بود.

تیم هنمن، تنیسور سابق بریتانیایی و کارشناس یورواسپرت درباره رقابت این دو اسطوره تنیس گفت: «پیش‌بینی برنده کار سختی است. مصدومیت پای نادال موضوع تعیین‌کننده‌ای است. همه امیدوارند که او برای اوپن فرانسه سلامت و آماده باشد، این در حالی است که جوکوویچ هفته گذشته در رم قهرمان شد و خیلی خیلی خوب بازی کرد. اگر نادال آماده باشد، با توجه به آمار بهترش، شانس بیشتری برای پیروزی خواهد داشت.»

جوکوویچ که اوپن استرالیا را به دلیل نزدن واکسن کرونا از دست داد، با ‌عنوان بخت اول قهرمانی وارد اوپن فرانسه می‌شود و یکشنبه در دور اول با نیشیوکا از ژاپن روبرو خواهد شد.

تنیسور صرب که به دلیل دوری از مسابقات از فرم خارج شده بود، با فتح مسترز رم نشان داد که به آمادگی برگشته و مصمم است که با قهرمانی در پاریس با رکورد ۲۱ قهرمانی نادال برابری کند.

او بعد از برتری مقابل سیتسیپاس در فینال رم گفت: «بعد از اتفاق‌هایی که در شروع فصل افتاد، این قهرمانی به نوعی تسکین‌بخش است و برایم مهم بود که یک عنوان مهم به دست آورم؛ به‌خصوص اینکه یک گرند اسلم در پیش داریم و می‌خواهم در بهترین فرم تنیس و اعتمادبه‌نفسم باشم تا شانس قهرمانی داشته باشم.»

بیشتر از تنيس