کشته شدن ۱۸ نیروی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت ملی

قاری هلال، فرمانده قطعه بدری طالبان در نهرین استان بغلان، جرو کشته‌های طالبان در درگیری‌های شش‌بند اندراب و حصارک پنجشیر بوده است

طالبان از چند جهت بر نیروهای فرمانده عزیز وفا حمله کردند که در این حمله عزیز وفا پس از پنج ساعت درگیری با طالبان جان باخت -- AFP/Ahmad Sahel Arman

جبهه مقاومت ملی به ایندیپندنت فارسی می‌گوید درگیری‌ها در شش‌بند اندراب و حصارک پنجشیر میان مقاومت‌گران و طالبان، عصر سه‌شنبه، ۱۰ خرداد (۳۱ مه) آغاز شد و تا روز چهارشنبه ادامه داشته است. در این درگیری‌ها قاری هلال، فرمانده قطعه بدری طالبان در نهرین استان بغلان، و هفت طالب مسلح کشته شدند. جبهه مقاومت در بغلان می‌افزاید که طالبان از دو جانب «‌جلگه و نهرین» به نیرو‌های فرمانده عزیز وفا حمله کردند و حدود پنج ساعت با نیروهای او درگیر شدند. در این درگیری عزیز وفا کشته شد و سه تن از همراهانش مجروح شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین حال، جبهه مقاومت در پنجشیر از درگیری‌های طالبان با نیروهای مقاومت در منطقه حصارک پنجشیر خبر می‌دهد و می‌گوید که در این درگیری نیز ۱۰ طالب مسلح کشته شدند.

به گفته این جبهه، دیروز نیز در جنگ میان نیروهای مقاومت و افراد طالبان در چمالورده پنجشیر، چهار طالب کشته شدند. در اثر حمله غافلگیرانه نیروهای مقاومت در منطقه شش‌بند نیز سه طالب کشته شدند و چهار طالب زخم برداشتند، و مقاومت‌گران به سلاح‌ها و مهمات یک پاسگاه طالبان در منطقه چرخ‌فلک بغلان دست یافتند.

در همین حال منابعی در پنجشیر نیز در تماس با ایندیپندنت فارسی از بازداشت شماری از ساکنان منطقه دشت ریوت شهرستان خنچ خبر می‌دهند ومی‌گویند که طالبان روز چهارشنبه حدود ۲۰ تن از اهالی این منطقه را از خانه‌ها، زمین‌ها، باغ‌ها، و مسجد بازداشت کرده‌اند و در منطقه « دشتک»، مرکز استان پنجشیر، زندانی کرده‌اند. این منابع محلی می‌افزایند که بازداشت‌شدگان نوجوانان، جوانان، و مردان میان‌سال‌اند و به دست افراد طالبان شکنجه می‌شوند.

منابع محلی می‌گویند طالبان روز گذشته یکی از بزرگان قوم را در منطقه شتل پنجشیر بازداشت کرده و سپس روز چهارشنبه او را آزاد کردند، اما این مرد به علت شکنجه شدن توان سخن گفتن ندارد و در وضعیت بدی به سرمی‌برد.

در یک ماه گذشته گزارش‌های متعددی از قتل و اسارت غیرنظامیان در پنجشیر و اندراب به رسانه‌ها رسیده است و مردمان این نواحی روزهای دشواری را پشت سر گذاشته‌اند. پس از وارد شدن تلفات سنگین بر نیروهای طالبان، افراد این گروه به بازداشت، شکنجه، و قتل مردم غیرنظامی دست زده‌اند و با تداوم درگیری‌ها، احتمال می‌رود که فشار طالبان بر ساکنان غیرنظامی این نواحی افزایش پیدا کند.