کمبود نیروی کار باعث افزایش ۴۰ درصدی سفارش ربات شد

تا سال ۲۰۲۵ حدود ۸۵ میلیون شغل از میان می‌رود

۴۳ درصد از کسب وکارهای بررسی‌شده به دلیل یکپارچه‌سازی فناوری، قصد دارند نیروی کار خود را کاهش دهند-AFP/Getty

بر اساس آمارجدید، در بحبوحه کمبود نیروی کار در ایالات متحده طی سه ماه اول سال ۲۰۲۲، سفارش ربات برای استفاده در محیط‌های کار ۴۰ درصد افزایش یافته است.

گزارش «انجمن توسعه اتوماسیون» (Association for Advancing Automation-A3) که نخستین بار«وال‌استریت ژورنال» آن را نقل کرده است، نشان می‌دهد که بین ماه‌های ژانویه تا مارس سفارش‌هایی به ارزش ۱.۶ میلیارد دلار (۱.۳ میلیارد پوند) ثبت شده است.

این افزایش تقاضا، با رسیدن رکورد اعلام فرصت‌های شغلی در ایالات متحده به بالای ۱۱.۵ میلیون و تلاش کارفرمایان برای پیدا کردن کارگر، در یک راستا قرار دارد.

داده‌های جداگانه از نظرسنجی فرصت‌های شغلی و گردش کار (Jolts) از سوی اداره آمار مشاغل منتشر شده است، نشان می‌دهد که فرصت‌های شغلی در خرده‌فروشی، تولید، حمل‌ونقل، و انبارداری در حال افزایش است.

گزارش نظرسنجی فرصت‌های شغلی و گردش کار (Jolts) بیانگر فقدان تعادل عمده میان عرضه و تقاضای کارگر در ایالات متحده است، طوری که فرصت‌های شغلی تقریبا دو برابر بیشتر از میزان آن در دوران پیش از همه‌گیری جهانی [کرونا] است.

ماه مارس نیز شاهد میزان بی‌سابقه تعداد افرادی بود که شغل خود را ترک می‌کنند و ۴.۵ میلیون نفر [شغل خود را] در جست‌وجوی دستمزد [بیشتر] یا شرایط کاری بهتر ترک کردند. این روند اقتصادی که استعفای بزرگ نامیده می‌شود، به رکود دستمزدها، افزایش محبوبیت دورکاری، و افزایش هزینه‌های زندگی نسبت داده شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گزارش «انجمن توسعه اتوماسیون» (A3) نشان می‌دهد که کسب‌وکارها به طرز فزاینده‌ای مایلند نیاز خطوط تولید خود با ماشین‌آلات‌ پر کنند، که در آن، شرکت‌های خودروسازی در کنار [صنایع] الکترونیک، [شرکت‌های] فراوری مواد غذایی، و انبارداری به عنوان صنایع پیشرو در استفاده از کارگران روباتیک به شمار می‌روند. 

جف برنستاین، مدیر A3، می‌گوید: «صنایع بیشتری متوجه شده‌اند که روباتیک می‌تواند به معکوس کردن روند کاهش بهره‌وری و پر کردن مشاغل یکنواخت و کسل‌کننده‌ای که کارگران انسانی خواستارشان نیستند [با ربات‌ها] کمک کند.»

«به کارگیری ربات‌ها و اتوماسیون دیگر یک گزینه نیست؛ اکنون یک ضرورت مطلق است- چنانچه مدت‌ها بر این باور بوده‌ایم - و استفاده‌‌کنندگان نیز همچنان تایید می‌کنند - ربات‌ها به شرکت‌ها کمک می‌کنند که [با یکدیگر] رقابت کنند و در نهایت برای مدیریت توسعه خود، مشاغل بیشتری ایجاد کنند.»

[گزارشی به نام] «گزارش آینده مشاغل ۲۰۲۰» که به سفارش مجمع جهانی اقتصاد انجام شد، نشان داد که ۴۳ درصد از کسب وکارهای بررسی‌شده به دلیل یکپارچه‌سازی فناوری، قصد دارند نیروی کار خود را کاهش دهند.

برآورد می شود که تا سال ۲۰۲۵ حدود ۸۵ میلیون شغل از میان می‌رود. در عین حال، این گزارش همچنین پیش‌بینی می‌کند که «تعداد «شغل‌های آینده» که ایجاد می‌شود، از شغل‌های نابودشده بیشتر خواهد شد.»

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی