سیاستمدار روس پیشنهاد داد یکی از وزرای جنگ ناتو در اوکراین را بربایند

در ماه‌های اخیر، وزیر خارجه بریتانیا به علت تمایل نداشتن به سازش با پوتین، در کانون حملات لفظی رسانه‌های روسیه قرار گرفته است

اولگ موروزوف نخستین بار در سال ۱۹۹۳ با پیروزی در انتخابات، به مجلس نمایندگان روسیه راه یافت - sumlenny twitter

یک سیاستمدار ارشد روس به سازمان‌های امنیتی کشورش پیشنهاد کرد یکی از وزرای دفاع ناتو در اوکراین را بربایند و به مسکو ببرند.

به گفته اولگ موروزوف که نخستین بار در سال ۱۹۹۳ با پیروزی در انتخابات، به مجلس نمایندگان روسیه راه یافت، ارسال تسلیحات غربی به اوکراین تهدید مستقیم روسیه است.

به گزارش رویترز، او افزود با اطلاعات حاصل از هر بازجویی، می‌توان در اهداف نظامی روسیه بازنگری کرد.

موروزوف روز دوشنبه در برنامه گفت‌وگوی ۶۰ دقیقه تلویزیون دولتی روسیه ۱ گفت: «می‌دانید شاید طرحی که به ذهن من رسیده است، خارق‌العاده باشد... اینکه در آینده نزدیک، در مقطعی که وزیر جنگ یکی از کشورهای ناتو برای گفت‌وگو با زلنسکی (ولودیمیر-رئیس‌جمهوری اوکراین) با قطار به کی‌یف می‌رود.»

موروزوف گفت: «اما به مقصد نمی‌رسد و جایی در مسکو بیدار می‌شود.»

اولگا اسکابیوا، مجری تلویزیون و از خبرنگارانی که یکی از سرسخت‌ترین هواداران کرملین در تلویزیون است، پرسید: «منظورتان این است که ما آن‌ها را برباییم؟»

موروزوف پاسخ داد: «بله. بعد برای ما مشخص می‌شود چه کسی چه دستوری را به چه منظور داده و چه کسی دقیقا مسئول چه چیزی است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«این چندان هم افسانه‌پردازی نیست... اکنون قواعد جدیدی بر دنیا حکمفرما است. بگذارید تمام آن وزرای جنگی که در کی‌یف جمع می‌شوند، قدری بیندیشند که بیدار شدن در مسکو چطور است.»

در چند هفته گذشته، حملات لفظی طرفداران کرملین در مسکو افزایش یافته است.

دیروز [دوشنبه] یکی از شخصیت‌های تلویزیونی دارای روابط نزدیک با ولادیمیر پوتین بریتانیا را تهدید و ادعا کرد که تهاجم این حاکم خودکامه [پوتین] ممکن است تا استون‌هنج [یادمانی باستانی در جنوب انگلستان] هم کشیده شود.

ولادیمیر سولویوف، مجری آتشین‌مزاج، معروف به «صدای پوتین»، رجز خواند که روسیه می‌تواند به بریتانیا حمله کند و لیز تراس، وزیر خارجه بوریس جانسون، را هدف قرار دهد.

هنگامی که واسیل واکاروف، تحلیلگر سیاسی اوکراینی، از او پرسید حکومت وحشی پوتین کجا می‌خواهد جنگ را پایان دهد، او در پاسخ گفت: «خب، هر وقت مجبور شویم، این کار را خواهیم کرد.»

«کجا پایان می‌دهیم؟ خب، همان طور که امروز گفتم شاید در استون‌هنج. لیز تراس می‌گوید اهل جنگ است.»

در ماه‌های اخیر، وزیر خارجه بریتانیا به علت تمایل نداشتن به سازش با پوتین، در کانون حملات لفظی رسانه‌های روسیه قرار گرفته است.

© The Independent