انس حقانی، خواستار بازگشایی سفارت هند در کابل شد

حقانی گفت بازی کریکت می‌تواند پل دوستی میان هند و افغانستان باشد

انس حقانی، به عنوان مشاور وزارت داخله (کشور) طالبان کار می‌کند-STIAN LYSBERG SOLUM / NTB / AFP

انس حقانی، عضو ارشد شبکه حقانی و برادر سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله (کشور) طالبان، از دولت هند خواست که سفارت خود را در کابل بازگشایی کند.

حقانی روز جمعه ۵ خرداد، موضوع بازگشایی سفارت هند در کابل را در مصاحبه‌‌اش‌ با شبکه سی‌ان‌ان نیوز ۱۸ هند مطرح کرد و افزود طالبان خواستار روابط دوستانه با دولت هند است. حقانی از دولت هند خواست سفارتش در کابل را بازگشایی کند.

او در مورد نگرانی‌های دولت هند از وضعیت امنیتی موجود در افغانستان گفت: «هند می‌تواند با سیاست صلح و توسعه که در قبال حکومت پیشین افغانستان داشت، با ما نیز وارد تعامل شود و هر نگرانی را که در مورد افغانستان دارد، امارات اسلامی آن را برطرف می‌کند.»

انس حقانی ابراز امیدواری کرد که دهلی سفارت‌ خود را هر چه زودتر در کابل بازگشایی کند. او گفت طالبان در این زمینه هیچ مشکلی ندارد و از این تصمیم به گرمی استقبال خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این عضو ارشد گروه طالبان در این مصاحبه درباره تیم ملی کریکت افغانستان و حمایت از این تیم برای آمادگی‌ و حضور در بازی‌های جهانی صحبت کرد و کریکت را پل دوستی میان هند و افغانستان خواند و افزود بازی کریکت می‌تواند هند و افغانستان را به هم نزدیکتر کند و سبب خوشحالی مردمان دو کشور ‌شود.

حقانی در پایان صحبت‌هایش ابراز امیدواری کرد که تیم ملی کریکت هند در آینده تیم ملی افغانستان را کمک و راهنمایی کند تا دوستی میان دو کشور هند و افغانستان مستحکم‌تر شود.

پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان در ۲۴ خرداد سال گذشته، دولت هند نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر، سفارت و کنسولگری‌هایش را در کابل و شهرهای افغانستان تعطیل و تمام دیپلمات‌ها و کارمندانش را از این کشور خارج کرد. اکنون پس ازگذشت ۹ ماه از حاکمیت طالبان بر افغانستان، دهلی برای بازگشایی سفارت و کنسولگری‌هایش در کابل هیچ اقدامی نکرده است. طالبان با تشویق هند و سایر کشورهای خارجی برای بازگشایی سفارتخانه‌هایشان در کابل، تلاش می‌کنند دایره روابطشان را با دولت‌ها توسعه دهند.