طالبان یک پزشک و یک راننده آمبولانس را در پروان کتک زدند

این دو کارمند بهداشتی یک زخمی کوچی‌هن را به شهرستان شیخ علی انتقال می‌دادند

ساکنان پروان مسئولان طالبان را به حمایت از کوچی‌های این منطقه متهم می‌کنند- عکس ارسالی نزدیکان زخمی‌شدگان

منابع محلی به ایندیپندنت فارسی گفتند که طالبان در روز سه‌شنبه، سوم خرداد، یک پزشک و یک راننده آمبولانس را در استان پروان کتک زدند. به گفته این منابع، این دو نفر یک چوپان زخمی کوچی را از یک مرکز درمانی شهر چاریکار به منطقه شیخ علی منتقل می‌کردند که در منطقه «باغ افغان»، با گروهی از افراد طالبان روبه‌رو شدند و این افراد بی‌آنکه چیزی بپرسند، شروع به کتک زدن آن‌ها کردند. سرانجام نزدیکان این کوچی که در آمبولانس حضور داشتند، پزشک و راننده را از دست طالبان نجات دادند.

این منابع می‌گویند که طالبان به آنان گفتند که اگر مسئله انتقال کوچی زخمی به شیخ علی در میان نبود، آنان را می‌کشتند.

برخی منابع به ایندیپندنت فارسی گفتند که این رویداد پس از درگیری شماری از کوچی‌ها و ساکنان محلی رخ داد. گفته می‌شود که گروهی از کوچی‌های مسلح در روز سه‌شنبه به منطقه جنگلک شهرستان شیخ علی هجوم بردند و رمه‌های خود را در کشتزارها و باغ‌های مردم رها کردند و محصول این زمین‌ها را از بین بردند و هنگامی که زمین‌داران با آنان درگیر شدند تا آن‌ها را وادارند رمه‌های خود را از زمین‌های کشاورزی خارج کنند، با ساکنان محلی زدوخورد کردند. این منابع می‌افزایند که در درگیری میان ساکنان و کوچی‌ها، هشت تن از محلی‌ها و یکی از کوچی‌ها زخمی شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در نهایت هم مسئولان طالبان کوچی زخمی را برای درمان به مرکز درمانی شنگریان شهر چاریکار اعزام کردند.

منابع محلی مسئولان طالبان در پروان را به حمایت از طالبانی که این پزشک و راننده آمبولانس را کتک زدند، متهم می‌کنند. به گفته آنان، کوچی‌ها هر سال در همین فصل به شهرستان شیخ علی کوچ می‌کنند و تا پایان تابستان همان‌جا می‌مانند و زمین‌داران را اذیت می‌کنند. ساکنان استان‌های شمالی و مرکزی می‌گویند که کوچی‌ها هر سال به کشتزارهای آنان هجوم می‌برند و با ساکنان درگیر می‌شوند.

این درگیری‌ها هر سال تلفاتی نیز در پی دارد.

بیشتر از جهان