پلیس فدرال آمریکا طرح ترور جورج دبلیو بوش را کشف کرد

به گزارش مجله فوربز، «یکی از عوامل مرتبط با داعش» قصد کشتن بوش را داشته و مراحلی از نقشه‌اش را نیز اجرا کرده است

رئیس دفتر جورج دبلیو بوش می‌گوید، رئیس جمهوری اسبق ایالات متحده به دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و اجرا شدن قانون در این کشور اعتماد دارد -- SUZANNE CORDEIRO / AFP

مجله فوربز از طرح داعش برای ترور جورج دبلیو بوش، چهل‌وسومین رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، خبر داد. به گزارش این مجله آمریکایی، «یکی از عوامل مرتبط با داعش» قصد کشتن بوش را داشته و مراحلی از نقشه‌اش را نیز اجرا کرده است.

به نقل از فوربز، این فرد مرتبط با داعش در ماه نوامبر سال گذشته میلادی به نیت تصویربرداری از محل زندگی جورج بوش در شهر دالاسِ ایالت تگزاس، به این شهر سفر کرده است. نویسنده گزارش مجله فوربز، که روز سه‌شنبه ۲۴ مه ۲۰۲۲ منتشر شد، می‌نویسد این عضو داعش، افراد دیگری را نیز استخدام کرده بود و امید داشت تا، از طریق مرز مکزیک، آن‌ها را به خاک آمریکا بیاورد؛ ادعایی که اف‌بی‌آی، پلیس فدرال آمریکا، نیز آن را تایید می‌کند.

بنابر اظهارات رسمی پلیس فدرال آمریکا، ماموران این سازمان از طریق دو مامور مخفی و همچنین رصد حساب‌های کاربری فرد مظنون در پیام‌رسان‌های واتساپ و متا، موفق به کشف نقشه ترور جورج دبلیو بوش شده‌اند. مقام‌های پلیس فدرال آمریکا اعلام کرده‌اند متهم این پرونده، که در حال حاضر در شهر کلمبوسِ ایالت اوهایو مستقر است، می‌گوید رئیس جمهوری اسبق آمریکا به‌واسطه حمله نظامی به عراق در سال ۲۰۰۳، مرگ انسان‌های زیادی را رقم زده و همین امر انگیزه اصلی برای طراحی و اجرای نقشه قتل بوش را در او به وجود آورده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این‌حال نویسنده این مقاله بر دو نکته مهم دیگر نیز انگشت می‌گذارد. او می‌نویسد پرونده مورد نظر به افکار عمومی نشان می‌دهد که مامورهای تحقیق دولت فدرال، حتی پس از آنکه عملیات‌های نظامی و اطلاعاتی آمریکا به تضعیف داعش منجر شده است، تا چه اندازه فعالیت‌های این گروه تروریستی را رصد می‌کنند و بر تهدیدهای احتمالی این گروه نظارت دارند.

از منظر نویسنده مجله فوربز، پرونده مربوط به طرح ترور بوش نشان می‌دهد که پلیس فدرال بر خلاف ادعایی که می‌کند تا چه اندازه به اطلاعات خصوصی افراد در پیام‌رسان‌هایی مثل واتساپ و متا دسترسی دارد و می‌تواند در موقع لزوم از آن‌ها استفاده کند.

به گزارش مجله فوربز، به جهت آنکه هنوز هیچ اتهامی علیه فرد بازداشت شده به‌وسیله پلیس فدرال صادر نشده است، هویت او را نمی‌توان در اختیار افکار عمومی قرار داد.

فردی فورد، رئیس دفتر جورج دبلیو بوش، نیز گفته است چهل‌وسومین رئیس جمهوری ایالات متحده به دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا اعتماد کافی دارد و از اجرا شدن قانون در این کشور مطمئن است.

بیشتر از جهان