مانور اعلام نشده ارتش در مرزهای شمال غربی

این مانور همزمان با ناآرامی‌های عراق و پیش‌روی نیروهای ترکیه به شمال سوریه برگزار می‌شود

تسنیم

همزمان با آمادگی ارتش ترکیه برای ورود به شمال سوریه و انجام عملیات در این منطقه،‌ ارتش جمهوری اسلامی از ظهر امروز (چهارشنبه) مانوری از پیش اعلام نشده را در شمال غرب ایران آغاز کرده است.

تسنیم با غیر مترقبه خوانده این رزمایش از حضور سرلشگر موسوی، فرمانده کل ارتش خبر داده و اعلام کرده که یگان‌های واکنش سریع، متحرک هجومی و با پشتیبانی بالگردهای هوانیروز در منطقه عمومی ارومیه مانور خود را آغاز کرده‌اند.

این مانور در حالی انجام می‌شود که اعتراض‌های مردمی در عراق وارد دومین هفته خود شده و مقامات تهران توطئه دشمنان در آستانه برگزاری مراسم اربعین در عراق را دلیل این ناآرامی‌ها توصیف کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، شعار این رزمایش «یک هدف، یک گلوله» است و هدف آن آمادگی رزمی، سرعت عمل و تحرک و جابه‌جایی و ارزیابی یگان‌ها عنوان شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این ماموریت شب گذشته به یگان‌ها ابلاغ شده است و آنها برای انجام مانور به منطقه اعزام شده‌اند.

عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی، در جریان برگزاری این مانور با بیان این‌که «یگان‌ها آزمون خوبی از نظر سرعت عمل و رسیدن به اهداف رزمایش داشته‌اند» گفت: «برای هر سطحی از تهدید که دشمن طراحی کرده باشد، آماده‌ایم و مقابله می‌کنیم.» موسوی همچنین گفت: «بعد از تغییر ساختار نیروی زمینی ارتش، یگان‌های این نیرو به واکنش سریع و متحرک هجومی تغییر ماهیت داده‌اند و لازم بود ارزیابی از این یگان‌ها به عمل آید تا میزان آمادگی، تحرک و سرعت یگان‌ها سنجیده شود.»

فرمانده کل ارتش همچنین گفت که پیام این رزمایش این است که اگر دشمن دچار خطای محاسباتی شود، با قدرت هر چه تمام‌تر ایستادگی می‌کنیم.

همزمان سرلشگر سلامی، فرمانده کل سپاه در اظهاراتی تاکید کرده که سپاه گلوی دشمن متجاوز را می‌فشارد.

بیشتر از