دستکم سه نظامی سوریه در حمله‌های موشکی اسرائیل کشته شدند

حمله‌های بامداد شنبه پس از آن انجام شد که یک سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد حزب‌الله لبنان با قاچاق اسلحه امنیت غیرنظامیان فرودگاه دمشق را تهدید می‌کند

حمله‌های موشکی بامداد شنبه اسرائیل، مراکزی در حومه جنوبی شهر دمشق، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق را هدف قرار دادند - Reuters

رسانه‌های دولتی سوریه اعلام کردند به‌دنبال حمله‌های موشکی ارتش اسرائیل، به اهدافی در نزدیکی دمشق، پایتخت سوریه، دستکم سه نظامی کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دولتی سانا سوریه، حمله‌های بامداد شنبه ۳۱ اردیبهشت ارتش اسرائیل، با موشک‌های زمین‌به‌زمین و از منطقه «بلندی‌های جولان» انجام شد.

روزنامه تایمز اسرائیل نیز بامداد شنبه، در گزارشی به نقل از یک حساب کاربری توییتر، که معمولا گزارش‌های عملیات‌های نظامی اسرائيل را پوشش می‌دهد؛ نوشت حمله‌های موشکی بامداد شنبه اسرائیل، مراکزی در حومه جنوبی پایتخت، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق را هدف قرار دادند.

بر اثر حمله‌های موشکی بامداد شنبه، آتش‌سوزی‌هایی نیز در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق گزارش شد.

حملات بامداد شنبه ارتش اسرائيل در نزدیکی فرودگاه دمشق، مدت کوتاهی پس از آن انجام شد که یک سخنگوی ارتش اسرائیل روز جمعه گفت داماد قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران، از پروازهای مسافربری برای قاچاق اسلحه به حزب الله لبنان استفاده می‌کند. به گفته سخنگوی ارتش اسرائیل، این اقدام حزب‌الله لبنان، امنیت غیرنظامیان فرودگاه دمشق را تهدید می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«دیده‌بان حقوق بشر سوریه» هم در گزارش مرتبطی اعلام کرد در جریان حمله موشکی بامداد شنبه، سه افسر سوری کشته و چهار تن از خدمه پدافند هوایی سوریه مجروح شدند.

«دیده‌بان حقوق بشر سوریه» انبارهای شبه‌نظامیان وابسته به ایران را هدف حملات بامداد شنبه اعلام کرد.

این دومین حمله منتسب به اسرائیل تنها در ظرف یک هفته گذشته در سوریه است.

هفته پیش «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» اعلام کرد جنگنده‌های ارتش اسرائيل دستکم هشت موشک به سوی یک انبار مهمات و مرکز نظامی متعلق شبه‌نظامیان وابسته ایران در منطقه مصیاف، در حومه غربی حما، شلیک کردند.

در سال‌های اخیر، نیروی هوایی اسرائيل بارها مواضع نیروهای وابسته به سپاه پاسداران یا حزب‌الله لبنان را در نقاط مختلف سوریه هدف قرار داده‌اند؛ با این حال، ارتش اسرائيل یا مقام‌های نظامی این کشور، به‌‌ندرت مسئولیت این حمله‌ها را برعهده گرفته‌اند.

بیشتر از جهان