نگرانی نهادهای امنیتی در جریان سفر ترامپ به بریتانیا چه بود

در سال ۲۰۱۹، اعتراض به رهبران سیاسی معروف به «پرتاب میلک‌شیک» در بریتانیا محبوبیت پیدا کرده بود

سفر ترامپ پس از آن انجام گرفت که به متحد سیاسی او نایجل فاراژ، رهبر سابق حزب استقلال بریتانیا، میلک‌شیک پرتاب کردند- Alastair Grant / AFP

طبق سندهایی که به دست دیلی‌دات رسید، نهادهای امنیتی ایالات متحده نگران بودند در سفر سال ۲۰۱۹ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق این کشور به بریتانیا، نیز میلک‌شیک (نوشیدنی حاوی بستی و میوه یا شکلات) به او پرتاب کنند.

سفر ترامپ به بریتانیا اندکی پس از آن انجام گرفت که در نیوکاسل به متحد سیاسی او نایجل فاراژ، رهبر سابق حزب استقلال بریتانیا (UKIP)، میلک‌شیک پرتاب کردند.

ترامپ در نهایت قسر در رفت و نتوانستند در بریتانیا او را با پرتاب بستنی تحقیر کنند. اما اسناد نشان می‌دهد پس از آن که در ناحیه شمال شرق میلک‌شیک به فاراژ پرتاب کردند نهادهای امنیتی احساس کردند با تهدیدی بسیار واقعی مواجه‌اند و به حالت آماده‌باش در آمدند.

در سال ۲۰۱۹، اعتراض به رهبران سیاسی راست افراطی با پرتاب میلک‌شیک (معروف به «میلک‌شیک‌اندازی») در سراسر بریتانیا محبوبیت پیدا کرده بود. علاوه بر آن که پل کروتر ۳۲ ساله میلک‌شیک فایو گایز (The Five Guys) به فاراژ پرتاب کرد، تامی رابینسون و کارل بنجامین سیاستمداران راست افراطی بریتانیا نیز بارها مورد اصابت میلک‌شیک قرار گرفتند.

فاراژ گفته بود میلک‌شیکی که کروتر به سوی او پرتاب کرد طلیعه پایان «دموکراسی متمدن» بود.

متاسفانه برخی از بازمانده‌های مخالف خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا چنان به افراط روی آورده‌اند که کارزار انتخاباتی عادی ناممکن شده است.

دمکراسی متمدن در صورتی پابرجا می‌ماند که بازندگان شکست را بپذیرند، سیاست‌مدارانی که نتیجه همه‌پرسی را نپذیرفته‌اند ما را به این جا کشانده‌اند.

البته نهادهای امنیتی در حالت آماده‌باش بودند تا با تمام تهدیدهای امنیتی فراروی رئیس‌جمهوری مقابله کنند. بعد از آن که فاراژ هدف میلک‌شیک‌اندازی قرار گرفت مقام‌های امنیتی در مورد امکان حادثه‌ای مشابه برای ترامپ مطالبی منتشر کردند.

شخصی با اشاره به هشتگ جنبش میلک‌شیک‌اندازی نوشت: «باید چشم‌مان به این هشتگ (SplashThe[Fash]) باشد. مطمئنم خیلی جلب توجه خواهد کرد. آن را به متصدی مراقبت از این سفرها می‌سپارم. خودم حاضر نیستم حتی یک میلک‌شیک را برای چنین کاری هدر بدهم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی دیگر از ماموران امنیتی نیز در رشته ایمیل‌های دیگری نوشت: «طبق جستجوهای انجام‌شده در رسانه‌های اجتماعی در مورد رئیس‌جمهوری ترامپ و میلک‌شیک مشخص شد در مطالب منتشرشده زیادی از پرتاب میلک‌شیک به رئیس‌جمهوری هنگام دیدار از لندن صحبت شده است.»

نهادهای امنیتی در آستانه این سفر به رصد کردن رسانه‌های اجتماعی مختلف برای کشف تهدیدهای میلک‌شیک‌اندازی علیه ترامپ ادامه دادند.

پدیده میلک‌شیک‌اندازی از آن به بعد فروکش کرد اما دوباره در تابستان ۲۰۲۰ در اعتراض‌ها به بی‌عدالتی نژادی در ایالات متحده در سرخط اخبار قرار گرفت زیرا اداره پلیس نیویورک (NYPD) بدون ارائه شواهد ادعا کرد کارمندان یک رستوران شیک‌شک (Shake Shack) در منهتن درون میلک‌شیک سه مامور پلیس مواد سفیدکننده ریختند.

پس از آن که تحقیق‌های اداره پلیس نیویورک نشان داد رستوران شیک‌شک «هیچ جرمی مرتکب نشده است» مدیر آن رستوران علیه ماموران اداره پلیس نیویورک، شهرداری نیویورک و اتحادیه‌های ماموران پلیس و کارآگاه‌های این شهر به اتهام تهمت و افترا شکایت کرد.

© The Independent

بیشتر از جهان