سقوط بازار رمزارز حراج کلاه ملانیا ترامپ را به هم ریخت

کلاه مورد نظر در سال ۲۰۱۸ هنگام بازدید امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه از کاخ سفید بر سر گذاشته شد

ملانیا این کلاه را در سال ۲۰۱۸ هنگام بازدید امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه از کاخ سفید بر سر داشت - SAUL LOEB / AFP

سقوط بازار رمزارز حراج آنلاین اخیر ملانیا ترامپ، جایی که بانوی اول سابق (آمریکا) تلاش می‌کرد یک کلاه نمادین خود را به مزایده بگذارد، به هم ریخته است.

کلاه موردبحث در سال ۲۰۱۸ هنگام بازدید امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه از کاخ سفید بر سر گذاشته شد. با این حال، حراج آنلاینی که قرار بود این کلاه در آن در قالب بسته‌ای شامل یک ان‌اف‌تی (توکن غیرقابل‌تعویض) و یک اثر آبرنگ به فروش برسد، به‌شدت از کاهش ارزش یک رمزارز در بلاک‌چین تحت تاثیر قرار گرفت.

بر اساس خبری که خانم ترامپ مستقیم منتشر کرده است، انتظار می‌رفت حراج این بسته سه‌بخشی با عنوان «مجموعه رئیس دولت، ۲۰۲۲» با حداقل پیشنهادی حدود ۲۵۰ هزار دلار افتتاح شود.

پیشنهادها برای کلاه سفید لبه پهن تنها از طریق رمزارز سولانا که با نام SOL نیز شناخته می‌شود، پذیرفته می‌شد که در اوایل این ماه به بهای ۱۷۰ دلار به ازای هر توکن معامله می‌شد.

آنچه در نیمه دوم ژانویه رخ داد، سقوط ارزش رمزارزها بود و SOL یکی از رمزارزهایی بود که بدترین آسیب را دید. اوایل صبح چهارشنبه، ارزش آن تا ۹۵ دلار کاهش یافت و توانایی خانم ترامپ برای دریافت پیشنهاد ارزشمند برای کلاهش را به شدت محدود کرد.

وب‌سایتی که این فروش را تبلیغ می‌کند، پیش از آغاز به کار اعلام کرد: «ان‌اف‌تی منحصربه‌فرد در بلاک‌چین سولانا ساخته خواهد شد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته نیویورک تایمز، به نظر می‌رسد از زمان شروع حراج فقط پنج پیشنهاد ارائه شده که هر یک از آن‌ها حول‌وحوش یک هزار و ۸۰۰ توکن سولانا است. این روزنامه می‌افزاید که تا اوایل صبح چهارشنبه، پیشنهاد نهایی فهرست‌شده حدود ۱۷۰ هزار دلار ارزش داشت.

مطمئنا سولانا تنها رمزارزی نیست که در عرض یک هفته تقریبا نیمی از ارزش خود را از دست داده است. ارزش بیت‌کوین پس از اینکه نوامبر گذشته به ۶۷ هزار و ۵۰۰ دلار رسید، آخر این هفته به ۳۵ هزار دلار کاهش یافت.

اتریوم پس از سقوط به زیر مرز دو هزار دلار برای اولین بار از ژوئن ۲۰۲۱، به طور مشابه تحت تاثیر آنچه به «زمستان رمزارزی» معروف شده، قرار گرفته است.

دن اوری، استاد حقوق دانشگاه کرنل که در زمینه پول و سیستم‌های پرداخت مطالعه می‌کند، می‌گوید: «این شاهدی بر این است که هیچ یک از دارایی‌های رمزارزی ابزار پرداخت خوب و باثباتی ارائه نمی‌دهند. این‌ها بیش از حد متلاطم‌اند.»

خانم ترامپ مدعی شده است که «بخشی» از درآمد حاصله برای کمک به دسترسی کودکان بی‌سرپرست به برنامه‌های آموزشی متمرکز بر علوم و فناوری کامپیوتر استفاده می‌شود. با وجود این، او هنوز اعلام نکرده است که چه مقدار از آن را برای خودش نگه خواهد داشت.

© The Independent

بیشتر از جهان